|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är nära att köpa en M3-98 och har tittat på den tråkiga biten försäkring. Har ringt mitt nuvarande försäkringsbolag Dial, och årspremien för mig hamnar på ca 25.000 - vilket inte alls är kul. Är 30 och bor i Sthtlms ineerstad. Är det någon som vet sätt att få ner denna? Entusiastförsäkring eller liknande? Tacksam för svar! Andreas | |
HeartAttack |
Tror tyvärr inte det går att entusiastförsäkra M3 E36. Har själv ringt runt och kollat en del. |
|
Tjenare. Länsförsäkringar brukar vara billigast på M3. Men kolla under Forum - Försäkring... där hittar du nog fler svar... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej. Detta är alltid ett problem med roliga bilar. Jag ringde runt och frågade olika bolag men valet föll på Länsförsäkringar. Dels för att dom var billigast och dels för att det kändes som att de andra inte ville ha med mig att göra. (Premie där efter.) |
|
|
Länsförsäkringar?? Intressant! Jag har haft dem i många år och inte haft några större skador eller olyckor (förutom de vanliga inbrottsförsöken förstås). Men när det var dags försäkra min nya M3:a i somras så vägrade de att försäkra den!? De sa att de bara var skyldiga att erbjuda trafik försäkringen och att de inte ville försäkra min bil mot stöld, skadegörelse, etc. Och för endast trafik så skulle de ca 20 000 kr! När jag fick prata med någon chef hos Länsförsäkringar så sa han i princip att de inte ville försäkra några BMW längre eftersom det alltid var så mycket problem med dem... Det hjälpte inte att jag hotade med att avsluta alla mina andra försäkringar hos dem, så ni kan ju gissa hur det samtalet slutade. Sen började det riktigt intressanta. De flesta bolagen ville inte försäkra en svensksåld M3:a! Antingen så sa de direkt ut att de inte ville försäkra någon M3 eller så fick jag helt vansinniga förslag på priser. Däremot var Dial otroligt hjälpsamma och absolut billigast! För trafik så skulle de ha under 2 000 kr och de andra försäkrings delarna var lika billiga. Jämför detta med Länsförsäkringar som skulle ha ytterligare 18 000 kr för endast trafik! Nåväl nu har Dial/If/Skandia alla mina försäkringar istället. /RS2 |
|
|
En snabb insyn i hur det gick för mig de senaste månaderna, kolla på en svensksåld M3 -96, och köpte till slut en Alpina B8: Dial: 63 207 Folksam: 41 791 IF: 35 017 TryggHansa: 14 171 Länsförsäkringar: 10 600 Såå, LF är helt klart bäst, och de sade ingenting om särskilda krav (men bilen har ju allt), men helt klart är ju att vissa bolag inte vill försäkra. Nåja, när jag kollade M3:an så var det ungefär samma, LF ~12 000, sedan var det någon på 17K. De andra var massor av pengar. Men, det är vad som hänt mig, hoppas det hjälper! (samt, kolla under försäkringsforumet där denna frågan hör hemma istället) Mvh Marcus |
|
| Eftersom bonus systemet inte finns längre, bara på paper. Försäkringsbolagen går på ålder och antal skadefria år. Jag är 28 år och folksam ville ha 28000kr, men jag satte försäkringen på min far 63 år 7900kr så det är skillnad | |
|
Hej. LF kräver vissa intyg (men det gör dom flesta andra också) tillex. Omprogrammerade nycklar, dokumentation, märkta rutor. Vissa bolag kommer ut och värderar bilen först då kan du veta din premie. Min bil kostar mig (29 år) 800:- / månad med 10 skadefria år, full bonus, inkl. merförsäkring. P.s Bos ej i storstad D.s |
|
| Det verkar variera väldigt mycket. Jag ringde runt till ALLA (garanterat alla...) bolag. Och konstigt nog var Trygg Hansa billigast för min M3 -96 limo. | |
|
Till Magnus T! Var bor du, hur mycket bonus har du o vad får du betala per år? Jag kollade idag vad en försäkring i Sundbyberg skulle kosta i jämförelse med vad jag betalar idag: Sundbyberg:21 100kr/år Nu:9 200kr/år M3-97 |
|
|
Glömde nämna att jag frågade LF! M3-97 |
|
|
RING O SNACKA MED TRYGGHANSA JAG E 19ÅR GAMMAL HAFT KÖRKORT I IÅR ,BOR I SKÅNE ,AV MIG VILLE DE HA 24000:- O AV FARSAN SOM E 43 VILLE DE HA 6900:- ...SÅ DOM E JU BILLIGA OM MAN JÄMFÖR MED VISSA ANDRA BOLAG ,T EX FOLKSAM SOM VILLE HA 26000:-FÖR MIN FÖRRA BIL 325-93 SÅ RING O HÖR MED TRYGGHANSA DU KAN ÄVEN KOLLA PRISET PÅ NÄTET WWW.TRYGGHANSA.SE/MOTORBORSEN M-POWER |
|
|
Hej. Fått precis en offert från SalusAnsvar. Billigare än LF.. så det blir o byta till våren. Tidigare ville inte SalusAnsvar försäkra bilen, men har tydligen ändrat sig nu. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
hej... då kommer jag och skakar om lite, jag har SUSAB på min M3 -93, jag betalar bara 6463:- (Helförsäkring) om året för min, då e jag 26år och bor i Halmstad, har 8 skadefria år, full bonus mm.. Obegränsade mil att köra under året (det märktes på mätaren) Men jag väntar på den nya räkningen nu, så jag e kaxig så länge det varar... hehe Längst ränder vinner... |
|
| Kolla LF! Jag betalar bara 4700:- för min M5a med merförsäkring! Är sedan bilen över 9 år gammal så gäller inte kraven på imob. märkta rutor och larm. Dom har ite konstiga regler för BMW, Audi och Mercedes pga att dom är stöldbegärliga. | |
| Betalar 3400/helår helförsäkrat för min M3-94. DESSUTOM inget bonusfall eller självrisk vid olycka. Allt detta på Länsförsäkringar. Förutsättningar: +40 bor i villa i Dalarna samt skadefri i +20år. | |
|
Skriv bilen på din 90 åriga mormor i Kalix... Det är typ min lösning. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
TED |
RS2: Märkligt att du fått en premie avsénde trafik på 18000:- hos LF.... Jag betalar 2646:-/år för trafik hos LF utan bonus & skadefria år skriven på flickvännen! /Mvh TED |
|
jo då var man tillbaka igen.. ska teckna ny försäkring Sockenbolagen 8796:- Helår med 6000:- i självrisk LänsFörsäkr 10229:- Helår med 5000:- i självrisk när jag lämnade ut uppgifter till Nordnet Försäkrings mäklare så fick jag priset 13800:- hos länsförsäkringar(!!??).. Då ringde jag och frågade varför jag hade fått ett helt annat pris än vad jag fick när jag ringde själv, Då svarade han att vi ringer bara runt till de kontor som finns i stockholm.. men de visste att det kunde förekomma lokala variationer (!?!!) Nåja det verkar bli Sockenbolagen som räddar en igen.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.