|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
att börna är nog inget problem med villken bmw man än har ??? det är i mitt tycke en ruggig kamera och objektiv !!! mvh lars. |
|
|
400 Nm: Det är ju helt sant det du säger... Juhani: Nu var 10d huset restat!=( Men jag har hittat en hyffsat objektiv som det nog blir sen i alla fall, ett EF 70-200/4L |
|
|
Tjohej! Räcker det inte med en engångskamera grabbar ;) Det blir ju alldeles för bra bilder på bilarna :) Min gamla E28 skulle behöva en något sämre kamera vid "plåtningen" :) Mvh Janne |
|
| Nu när ni sett bilderna från senaste fikaträffen, håll med om att V4:an borde vunnit pris för bästa puts! ;-) | |
|
Jättefin Mikko :) Mvh Janne. |
|
|
Din gamla Saab passade ju inte riktigt in där Mikko..men den va ovanligt rostfri för att va en Saab iaf..haha;) Är det bestämt när nästa träff ska va än eller?! Skulle kan kunna få tigga till sig ett åk med nån M5:a eller liknande då kanske...=)? Som en bra avslutning på säsongen....så får den personen åka 318..haha // Tobias |
|
|
stensth: ok.. det är väl stor efterfrågan på kameran :) Fick du tag på något 28-80 objektiv oxå eller ska du bara ha 70-200 till en början? /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
Juhani: Nja, det blir nog ett 100mm macro och ett 70-200/4L. Vi får se vad det blir.. Det är många som inte har de objektiv hemma som jag vill ha!=( Nu har jag i alla fall beställt ett 10d hus. Hoppas på leverans tills på fredag, så jag kan fota lite på Kinnekulle på lördag. Får jag inget objektiv så hade jag tänkt låna fars objektiv. Kan inte några uppgifter på det just nu, men det är ett dyrt objektiv som kostar mer än vad du gav för ditt hus! JanneT: Det finns photoshop du vet!=) Så kan man retuschera bilderna där om du tycker dom är "för fina"=) |
|
|
stensth: ok .. bäst att du först ställer in kameran på "adobeRGB" för det läget är överlägset bäst i skärpa och färgrymd... fast den är bara aktiv på något utav de manuella/semimanuella lägena... på auto läget så är den alltid i standardläget "sRGB" ... du kan se en exempelbild på följande adress: Länk /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
Juhani: Det blir till att läsa manualen för en gångs skull då kanske?=) Ska dessutom på fotoutställning på fredag där jag ska prata med en i fotoklubben som har kört digitalt så länge det nästan gått ungefär... |
|
|
stensth: jupp... för det är så mnga finesser att man missar hälften om man inte läst manualen och provat först. /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
hehe stensth Nu har jag kollat in din bil.. & sa*pip*.. va fin den verkar va..=).. va..?... grymmt snygg .. gillar lacken &så.. !! Saknar min egen bill just nu ..(Juhani) Nu är jag en Bmwlös stackare jag me)... JÄTTE mycke.. fast den inte går så hårt & allt.. har inte fått ige den från "meken" än..=(.. hoppas jag kan hämmta henen idag nu då...! Hare bra allihopa.. --_-Eat my dust-_-- |
|
|
Juhani: Ja det får väl bli till att läsa manualen. Det enda tråkiga med 10d är ju att du kan inte ta svartvitt med den=( Det kan jag med min G3, känns lite jobbigt att gå in i Photoshop för att ändra till svartvitt. 0-100: Tackar, jo jag tycker också om den färgen. Tycker den passar bra tillsammans med stripesena på bilen. Det var tydligen Hammarströms M3:a som var på Nolia. Han måste ha två uppsättningar regskyltar! |
|
|
stensth : Hur många HK är det i alpinan som du har ?? . Det snackades om lotus omega på jobbet , en bil som finns/fanns i älsbyn . Är det 370 hk i lutus´en orginal ?? . Så kan man jämföra din alpina & lotus omega i effekt ?? . mvh lars . |
|
|
har för mig det är 360 org i båda "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
| 400 Nm: Jag vågar inte svara på hur många HK det är i Lotus Omegan, har för mig att jag hört 350 HK, men jag är inte säker. Det är 300-360HK i min beroende på hur man ställer ratten vid växelspaken! Som sagt, jag vågar inte svara på om man kan jämföra hästarna så emellan. Jag vet inte hur många Nm en sådan maskin kramar ur sig? | |
|
Hejsan! Lotus Omega har 377hk original. Mvh Janne. |
|
|
400 nm: Här har du en bra länk angående Omegan. En kille i stan har en trimmad sådan som har närmare 800 kusar. Kolla in filmerna hoho :) Länk ///Daniel Länk |
|
|
foppa :Tackar tackar , då ska jag ta å läsa lite opel ...... /lars |
|
|
HHmmm det gick inte att ladda hem några filmer :( . det är nog inte så konstitt att lotusedn spöar M5 OR ( E34 i allafall ) med 370 turbo hästar . jag tycker det räcker med 250 turbohästar för att man ska få kämpa vid röjusen , eller lillebror M3 3,2 er fast med m3 er har man fult upp hela vägen till 250 knyck ...... /lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.