|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
mmmmm, schyssta bilder, ser att jag måste byta lyktglas då mina gamla är aningen blästrade (blå e36) "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Många har nog sett den här filmen om inte så måste ni defentivt se den, reklam film för bmw med bl.a Madonna :) Länk Top_Gear-M5_Test_Drive.mpeg tiff nedell testar M5 e oxo rätt kul /F Länk |
|
|
Ja la även upp en bild där alla 4 bilar är med i samma bild... /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
just ja, den är på 54.4mb, tyvärr på lite begränsad bandbredd(0.8mb) /F Länk |
|
|
stensth : vilka när bilder det tod en kvart att öppna dom..... :) M5 Fredde :den där reklamen är j*vligt bra /kul . Juhani : Jag hade tängt att rita lite svarta sträck när jag for ,men motoroljan var aldelens för kall ..... :( |
|
|
400 Nm: De två stora bilderna tog stensth med min kameran.. men han ville ha dom i "orginal storlek" .. så därför laddade jag upp dem i samma storlek som kameran tog dem.. Synd för uteblivna svarta streck... jag som följde bilen med kameran ;-) /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
stensth: Har du med dig kabeln för din kamera? Om du tog några bilder så skulle du kunna ladda upp dem på servern... /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
Ska kolla in bilderna nu hade jag tänkt, går lite slött dock via mobiltelefon!=( Men men, har man ingen annan uppkoppling på kvällarna/helgen så får man "slita håret pga segheten"=) Men, det är ju inte jag som står för räkningen så då går det ju bra!=) Tack för speciallänken Juhani! Nu ska jag studera bilderna lite, så får vi se om det blir ett eventuellt köp på fredag! Juhani: Vid nästa träff om jag då har med mig min 324 så kan jag rita streck med den om du vill!=) Den är diffad vilket är roligt!=) |
|
| Juhani: Nej det har jag inte. Hmm, hur ser din kontakt ut annars, den du stoppar i kameran? De borde väl se hyffsat lika ut antar jag? För du körde väl USB sa du va? | |
|
stensth: men du har väl en Canon kamera? Det ska ju gå att trycka in minnes kortet i min kamera och överföra den vägen? om nu inte kabeln skulle passa alltså... De där bilderna är rätt så stora... jag packade om bilderna nyss till ca 400-600kb så att det ska gå lättare för dig att hämta med mobiltelefon... men om du vill ha orginal bilden någongång så kan jag lägga upp den... dock är orginalet packat med "normal" jpg kvalitet... medans kameran har ännu ett steg högre kvalitet med "fine" ... /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
hej igen !! jasså samma kamera !!!! , det var därför jag körde en sväng till på kajen .... ( för att börna ) stensth :om du har diff så blir det 3 svarta sträck ....... kanske blir det till att rita lite nästa gång ...... mvh lars |
|
| stensth: | |
|
Ooooops...vi tar det igen :) stensth: vad ska du göra eg, vad har man för nytta av bilder på en fälg och på en list??? |
|
|
stensth: annars om du vill se test bilder tagna med 10D så finns det ju på dpreview och cyberphoto... skillnaden är att dom har bättre objektiv på kameran när dom tagit bilderna (oftast en fast canon på 50mm) ... dvs ingen skit zoom för 1300kr :-) /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
SonjaM5: stensth ska eventuellt köpa en likadan kamera, som jag har, nästa fredag... men han funderar fortfarande... det är ju rätt mycke pengar det handlar om... men jag tycker att den är värd pengarna... dock är inte objektivet som jag har just nu långtifrån lika bra som kameran... även om den är värd sina små pengar ändå... men jag rekomenderar att köpa ett kvalitets objektiv istället.... om pengar finns för det alltså :-) /Juhani En BMWlös stackare... |
|
|
Jahaa... :) DÅ är ja med på noterna igen... Jag fattade som inte varför de var så intressant att se sååååå stora bilder, bilen såg ju tom repig ut...*skrattar*... Man såg FÖR mycket....mao så måste de vara ett bra köp... ;) Nu ska jag ge mig för idag....Gonatt.. |
|
|
h**vetes vad bra "reklamen" var!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Juhani: Ja just det ja... Kortet borde ju gå att bara "flytta" över. Men det var inga speciella kort jag tog! Bara när de var samlade alla fyra, inget märkvärdigt! SonjaM5: Som Juhani skrev så funderar jag på att köpa en sådan kamera, men det handlar ju som sagt om en del pengar. Bara kamerahuset kostar runt 18000kr, plus ett hyffsat objektiv sen på det så hamnar du ganska lätt på fel sida 25- elller 30000kr strecket! Ska man sen ha en bra blixt då den inbyggda inte är så bra så kostar det några tusenlappar till! Så i slutändan så handlar det om ganska många tusenlappar. Vilka man hade kanske kunnat spendera på en bättre beg BMW! Men nu har jag ju redan en BMW, en Alpina och en Golf så jag klarar mig med bilar ett tag framöver!=) 400nm: Nu förstår jag inte, 3 svarta streck? Två däckspår och det andra från röken som avgassystemet hostar ur sig då eller? |
|
|
stensth : precis vad jag menade , när jag hadde 524td´n så blev det i bland 3 sträck (de3´je var från avgaserna ) .=om man bromsade fast bilen så bled det en stor ring på marken nedan för avgassystemet . det blev en riktig imponerad av CLOSEUP på listen & fälgen . juhani visade mig lite nere på kajen när han tog närbilden på min bil så kunde han somain alla stenskott som fans på fronten ...:( . mvh lars |
|
|
Mmm, vi får se vilken bil jag har med mig nästa gång då upp till träffen. Båda dieslarna kan ju lägga mycket rök i alla fall!=) Det blir inte bättre av att jag kan zooma in dina stenskott med min kamera heller!!!=( Men, det går att retuschera bort!!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.