|
|
|
|---|---|
|
om man ha tonade rutor fram o hissar ner dom innan bes. o drar bort säkringen så gubbarna inte kan kika på rutorna så borde bilen gå igenom o man slipper slita bort toningen innan bes.? ha hört talas om folk som gjort så här. Funkar d? Jeppe kanske kan svara=)? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! | |
| Du får en anmärkning på att rutorna inte går att hissa upp då funktionen finns kvar men inte går att använda... Sen blir det väl ombesiktning i vanlig ordning. | |
|
Är ingen expert men tycker att d MetallicaMats säger låter konstigt då inte är ett krav på att ruta i dörrarna måste finnas. Men jag kan ha fel. Haft kompisar som kört igenom på detta viset utan anmärkning Antar att detta är en fråga för vår egna expert Jesperado... Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
Min äldre bror har tonat främe sidorutor, på besiktningen vevade han ner dom, och det gick utan problem, iofs. så var det varmt ute vid besiktningen, dom brydde sig inte så mkt om det, bilen passerade utan problem. "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
| Eller så söker du dispans ifrån VV :) | |
|
Som tidigare talare sakt så finns det kanske inget krav på rutor i dörrarna ska finnas, MEN om det finns så finns en jobbig regel som säger att finns det där så måste det vara godkänt och funktionsdugligt. Ett bra exempel från egna erfarenheter: Var på bes med min 325:a och hade fel inställda dimljus= icke godkännt, när gubben ber mig slå på dimljusen, så kontrar jag med att dem används ju så klart inte=) Då kastar han i ansiktet på mig att det finns regler som säger att finns det där så ska det funka och vara i funktion, ajj då MVH |
|
|
Ripper, mina finns där men fungerar inte alls det var inga problem på besiktningen, finns de och funkar så ska de vara rätt inställd. Mvh Abbe Länk |
|
|
Då fick du kanske en snäll gubbe... eller jag kanske fick en tjurig...=) Hur som helst så kan man juh chansa lite, har man inte jätte mörk solfilm så kan man ibland lura dem att det är fabriks tonat som min polare gjorde=) |
|
|
I den hät tråden Länk diskuteras denna fråga. Läs vad Jesperado skriver då han är besiktningstekniker... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.