|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| det är en 8 cylindrig bil med förmodligen italienskt ursprung.. jag satsar min vänstra kula på ferrari 430=) | |
|
bimmermaeztro: Läs hela tråden och finn svaret, sen kan du gärna filma när du demonterar din vänstar kula, kan säkert bli en kul video! ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Den filmen vill jag inte se... Någon nämde Megabusa tidigare: Länk Tyvärr lite brusigt ljud men dom låter ganska trevligt men framför allt går dom riktigt bra. Ferrarin har inte mycket att sätta emot ;) Nångång vill jag äga en bil med mc-motor tex Rush-Super Blackbird eller nåt liknande eller varför inte en gatreggad Radical om det nu går att få till. |
|
|
När vi ändå har Jesperado på tråden... Hur är lyckas folk besiktiga en Super Se7en kopia med 150-160 hk? Handlar det om stypta motorer då? |
|
|
BjörnB: Är det en Super seven-kopia är det nästan helt säkert ett amatörbyggt fordon, då får du fråga SFRO vilka regler som gäller. Om ingenting ändrats nyligen säger reglerna max 15kW/100kg tjänstevikt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tror det är som du säger, ett maximalt effekt/vikt förhållande. Tror man klarar den regeln genom att vissa extrema sporthojar är stypta i Sverige för att få ner försäkringspremien. |
|
|
BjörnB: Den regeln gäller endast amatörbyggda fordon som är besiktade av SFRO. För andra fordon gäller att tillverkaren testar och intygar att fordonet uppfyller de krav som finns, även sporthojar. Det finns inga regler som teoretiskt hindar att man säljer en motorcykel med 500hk... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Visst är det så. Motorcykeln tillverkaren behöver inte strypa motorn men generalagenten (?)gör det i bla Sverige för att hamna i en lägre försäkringsklass. strypningen kan man sedan ta bort om man vill och typa om cykeln (och få en dyrare försäkring) Det jag menar är att det amatörbyggda fordonet kan dra nytta av den strypta motorn för att klara effekt/vikt kravet. Om sedan strypningen tas bort efter besiktning är en annan femma |
|
|
BjörnB: Jaha, du menar så. Då är det helt rätt. Är motorn avgascertifierad i Sverige med strypningen kan man även använda den i ett amatörbygge med den lägre effekten. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.