|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag skulle behöva lite hjälp med värdering av min svarta sedan 528iA -00. Jag importerade den själv i vintras och den var då firmabil på Deutche Bahn i Frankfurt. Utrustad enligt följande: * Bensinvärmare med fjärrkontroll (Webasto) * Klimatanläggning * Elektrisk solskyddsgardin för bakrutan * Aluminiumfälgar 15" * Automatiskt avbländande backspegelspeglar * CD-stereo * Eluppvärmda stolar * Multifunktionsratt * Kommunikationspaket med GSM-telefon * Farthållare * Stor färddator * Skisäck * Larm, DEFA 400 med startspärr * Svart solid färg Tack på förhand. Hälsningar, Håkan | |
|
Gömde skriva att bilen gått 6900 mil. Det har ju en viss betydelse. /Håkan |
|
|
Håkan M: Hur långt har den gått? |
|
|
6900 mil var inte mycket för en 00, åker tjänstemännen på Deutche Bahn bara tåg:) Just nu tycker jag det är svårt att värdera E39 modellen, de verkar ha sjunkit som en sten de senaste månaderna. Din bil verkar vara vettigt utrustad, men skinn vill många ha. Gissar på ett slutpris kring 170'+-10', förutsatt att all dokumentation finns och skicket stämmer med milen. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Verkar vara en stabil bil helt klart. Få mil och vettig utrustning, dock finns det en relativt stor grupp som absolut ska ha SCHiin. Avsaknad av Metallic kan ev påverka också, tror på 150-180 KSEK....det breda spannet beror på att det råder ett stort överskott på e39or vilket gör prisbilden osäker. Min erfarenhet är att prisbilden på mobile.de i praktiken styr prisbilden i Sverige på importerade bil(bilar som importerats som beg). Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med simon. Hittade en svensksåld 523 -99 18.000 mil "mkt.fin" splitfälgar blåmet.för 129 tkr. i lokalblaskan idag privatannons. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för hjälpen, ungefär i linje med mina egna gissningar. Anledningen till de låga milen är att den varit avställd ett år! Avställningen beror på leasingavtalet som begränsade körsträckan till 6000 mil. Enligt uppgift är det ganska vanligt i Tyskland med såna avtal, att avtalet binds för ett visst antal år och en maximal körsträcka. När sträckan är körd är det bara att ställa av och vänta till avtalstiden gått ut. Det är säkert många på forumet som känner väl till detta och kan förklara bättre vad det innebär. /Håkan |
|
| Då var den såld........ 195' fick jag för den. Visst tog det lite tid men det är ju kul att konstatera att man kan få vettigt betalt om man inte har bråttom och har en bil i bra skick med lite mil. | |
|
Bara att gratulera Håkan, min bedömning kom på skam. /Simon |
|
|
Grattiz Håkan, du fick mycket bra betalt ! Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.