|
|
|
|---|---|
|
är det någon som kan översätta holset avgashusstorlekar till vanliga typ garrett storlek. Länk | |
|
Är det verkligen ingen som har lite pejl på detta? Kollade lite med en känd turbofirma! Var dock ingen som ansåg sig ha tid att förklara utan hånvisade till holset och garrets hemsidor! Har nog tittat lite där också, men inte blivit mycket klokare! JT |
|
| Holset anger "den kritiska arean", vad nu det ska betyda. 18 är litet, typ som Garrett 0.84. Jag har ett 28 hus på min maskin, och det är stooort. Skulle tro att ett 20 hus är lagom på en moderat trimmad 2,5:a. | |
|
Hej! Holsets siffror är väl turbin inloppets area om jag inte minns totalt fel!? Samma typ av benämning som Mitsubishi har på sina aggregat . /Ante |
|
|
Äntligen nån som har lite åsikter i detta ämne! Fast om jag tittar lite på min HX40 med 14-hus och sedan jämför den med en T3/T04 med avgashus 0.63 så tycker jag holseten är minst sagt "stor" (men det skulle allså inte skilja så mycket mellan dessa i faktiskt A/R förhållande?) JT |
|
|
Det är angivet i minsta kvadrat AREA i huset........... Samma på Mitsu och KKK........... Switzer...... Tror att STRL 12 kanske är lagom......... Kansske räcker till 500hk... |
|
|
Det är angivet i minsta kvadrat AREA i huset........... Samma på Mitsu och KKK........... Switzer...... Tror att STRL 12 kanske är lagom......... Kansske räcker till 500hk... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.