AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
580

nu har den rasat m3an

Visa användare
22
Delito
Bmw M5-00
tjena mina vevstaks lager gav upp idag...nån som vet vart man ska vända sig om man vill ha de fixat snarast..va inne på novation i uppsala dom skulle ha 63,000 för att fixa till de

Får man ta alla skit när de går snett, Ska man ha äran när det går bra
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Låter snuskigt dyrt. Testa att höra med fler verkstäder. Låter precis som de INTE ville ta i din bil.

Eller helt enkelt ville blåsa dig.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Låter som de skall byta till en ny motor!
Sök efter en begagnad motor eller eventuellt en vevaxel. Om du köper en begagnad motor så kan du spara din gamla för framtida haverier.
Borde gå att hitta en motor + arbete för 30-35000:-
Fast är det bråttom så är detta kanske inget alternativ.
Zafiro
Är det M3 E46? för inte så längesedan kunde man lämna sin M3 för att få motorn fixad, det var gratis.
Det var ju problem med de M3:or som tillverkades mellan jan-01 till feb-02
Zafiro:

Det gällde m3 3,2-96 som Delito har problem med se ovan
Hur kunde det komma sig att det rasade? Är oljepumpen slut? Veven kanske klarar sig med omslipning om du har tur.
En utbytes motor borde vara både enklast och billigast.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Zafiro
starre:

jag glömde mina glsaögon när jag åkte till jobbet imorde.. se jag kan inte ens stava.
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
wendtan: Enklast kanske men absolut inte billigast, när jag hörde efter för ett par årsen så kostade en bytes M3 3,0 motor ca
126 000:- !!!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Gerhard: tror att wendtan menade en beggad utbytesmotor, en sådan kostar ungefär 15-30 000 beroende på mil o skick osv.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Såg nu att det var en 3.2 motor det gällde, isf så kostar den nog någonstans från 25 000:- o uppåt Men det borde nog ändå vara det enklaste o billigaste alternativet i detta fallet att byta ut motorn.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
22
Delito
Bmw M5-00
tjena jag undrar om de är svårt att byta motor själv ..eller om ni har några tips

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Delito, prova med Bil&Motorteknik 087110687 på måndag. de kanske kan skaka fram något ur sina lager:) Perre är en riktig trollkarl när det gäller bilar. Rekommenderas varmt.
Mvh
Asken
Visa användare
22
Delito
Bmw M5-00
va bra jag ska ringa dit på måndag ..tack för hjälpen

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ett motorbyte med två identiska motorer är inte särskilt svårt. En mekhandbok rekommenderas, och gott om tid. Vi tog en dag för demonteringen, och en dag för monteringen senast, för att inte behöva stressa. Märk alla kablar och sånt, så går det genast enklare. Håll reda på bultar och skruv, tråkigt att leta efter dom :)
En stabil motorlyft gör arbetet enklare. Ett tips är att täcka innerskärmarna och så med typ flyttfilt när ni lyfter ur och i motorerna, så slipper man onödiga repor.

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.