AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.752

Vilken färg

Sida 1 av 2
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
gillar ni bäst samt vilken tycker ni är fulast?? jag har sett mintgröna som nog är fulast och har hört talas om en rosa i stockholm som säkert inte är jätte snygg heller.

"If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it"
Finns många färger som är riktigt snygga på Z3, några av favoriterna är estorilblå, imolaröd och naturligtvis ljusröd ;)

Här finns samtliga färger som funnits till Z3: Länk

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Glömde förresten tillägga att jag helt och hållet håller med dig om att mintgrönt (eller turkosgrön som den heter, om vi nu menar samma färg) är avskyvärd! Bilder: Länk

///M

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
tror din röda heter Brilliant röd... fan finns det hemsidor för allt?!?!!?!?!??!

hmmm brilliant röd var visst fel, men har sett det någonstans...

//Def

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
definitvt den färgen jag menade, fast en mRoadster i den färgen kanske inte är så dumt :o)

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Länk
visste itne att denna färg fanns alls.... ja ni får bedömma själva

Den röda färgen på "min" Z3:a heter "314 Bright red" eller "314 Hellrot", dvs. ljusröd. Har inte du samma färg på din?

En M Roadster i turkos är "big pimpin' style" ;)

Kolla på "Limited" där på sidan, finns en del specialversioner av Z3 med särskilda kombinationer av färger där. Direktlänk: Länk "British Traditional" där är en höjdare, likaså "American Style".

///M

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jo jag tor min e samma färg, men inte fan vet jag vad den heter.. typ röd bara......

Ta en kik i motorrummet, på alla BMW står färgens namn på skylten med chassinumret. I Z3 sitter skylten på vänster fjäderbenshus, alltså till höger när du står framför bilen med huven öppen. Jag sätter en tia på att där står "314 BMW Hellrot" ;)

///M

Jag säger helt klart Atlantablå. Den är lite matt vid mulet väder men oslagbar i solljus. Den färgen var ett absolut skallkrav när jag letade efter min bil.
Länk

/Öhman
Dufvis
Är man för traditionell om man säger Titan-silver med rött skinn? För vanligt kanske...min förra var en Boston-grön med grönt skinn..... Kanske ska ladda på en Phoenix-gul som nästa?
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Ska det vara skinn så ska det vara vinrött eller buffelgult. Klasiskt.
ohman: Håller med dig om att atlantablå är snygg, men det krävs som sagt en solig dag för att den ska komma till sin rätt. Iofs det enda väder som är helrätt för en roadster ;)

///M

Black Z3: Taninrött/svart skinn är en synnerligen trevlig kombination: Länk

Ljust skinn är väldigt snyggt, men det har ju tyvärr nackdelen att det är smutskänsligt.

///M

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
annars så var nog namnet "hellrot" det tuffaste...

Espen
American Style var nog en av de snyggaste kombinationer av färger jag någonsin sett! Är det någon som har sett en IRL i sverige!!!

-Eppe-
Born2XLR8
defiant: Det har du rätt i, våra röda bilar går "helvetiskt" snabbt ;)

///M

Espen: Tror inte det finns någon American Style i Sverige, färgen heter för övrigt "Velvet Blue", fler bilder på den färgen här: Länk

Vore intressant att få veta på vilka marknader de där specialmodellerna sålts!

///M

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Nu är det väl så att "hellrot" betyder ljusröd på tyska... :)

/Henrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Bostongrön såklart!! Jag jagade ju en M i samma färg i ett år innan jag slog till.

Bostongröna är förutom snygg i sol otroligt läcker när mörkret har fallit. Det skall ju se snyggt ut även på garageuppfarten!!!

2,8an har grönt skinn vilket iofs är läckert, sticker ut lite. Men jag förederar ändå M'ens ljusgrå/svarta som ser mer renodlat ut!!

Fast för Dig Defiant spelar väl inte färgen någon roll, det är väl bara vingarna i flygplasstolek som räknas??? :-)

/Caspar
BoZton Grodan
Jag tycker Caspar har oerhört god smak.

// BoZton Grodan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.