|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med min ena elstol. Då man försöker höja eller sänka går liksom bara ena sidan. Jag har redan lagat ryggstödet för samma problem men hittar inte vilken motor som driver i höjdled och hur de båda sidornas växellåda sitter ihop. Och mina elbackspeglar går fortfarandeinte. Är det ingen som vet vad/var man ska göra. Har rengjort kontakten och mätt på den(den man styr med) och där finns ingen spänning. Tack på förhand Johannes | |
|
Hej Johannes, det här med stolen. Höjningen av stolen sker med en motor och växellåda på ena sidan av stolen, (växellådshuset sitter ihop med ryggstödslutningens motor och växel). Motstående sidas växellåda "slav"-drivs via en roterande vajer. Kolla länken för mer detaljer och tips: Länk |
|
|
Tack! Kan numera även åka i höjdled. :-) / Johannes |
|
|
Hej Jag har också ett litet problem med min förarstol på min bmw 528 touring. All elektronik har slutat fungerat,har fungerat tidigare idag samt elratten. Har försökt tittat under stolen om det är några sladdar eller säkringar som har lagt av. vet ej vad felet kan vara, vad göra ??? Linus |
|
| På min 730 var det en säkring som gick till hela stolen som satt under baksätet, kanske är samma konstr. på e39 | |
|
Nu fungerar el stolen igen, har inte gjort något åt den, hoppade igång av sig själv. Pratade med min mekaniker, han sa att det är lite problem med elstolar med minne, var tvungen att koppla upp den mot datorn... Lämnar in kärran på onsdag, Linus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.