|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
Jag ska ställa in ljudet på mitt slutsteg, men vet inet riktigt hur jag ska göra. Jag har hört att det finns speciella skivor, som man ställer in ljudet efter....var köper man såna? Tips på hur jag ska göra????? |
| Kasta dom där skivorna åt helv**** och ställ in som du själv tycker att det skall låta... | |
jeppe_L |
jaså....inget du rekomenderar alltså.... Men jag tycker det är skit svårt att få till det pefekt....det e ju 5 olika knappar, som man kan vrida åt alla möjliga håll:( |
|
beror ju lite på vad DU är ute efter oxå. Mest bas i byn, bästa ljudbilden för o tävla, lika bra ljud bak som fram osv... Bestäm vad för slags ljud Du är ute efter, typ rent o fint ljud med bäst ljud fram (eftersom d är DU som har betalat...) å med lite "rearfill". När Du sedan bestämt Dig, tag kontakt med en bilstereofirma som Du har förtroende för, så kan/ska d hjälpa Dig. D är lättare att hjälpa Dig om man har tillgång till bilen "in the flesh" så att säga... Ang skivor. Speciella "testskivor" är ett bra hjälpmedel till att "ställa in" ljudet i bilen. Ex så har d flesta testskivor en massa olika testspår där d har spelat i sinustoner, rosa brus osv, typ såna saker som inte en vanlig skiva innehåller (pga av ex rosa brus bara är lixom...brus...el rättare sagt, 20-20k hz "ihopmixat" till en riktig "ljudsallad"). Sen brukar d flesta testkivor innehålla bra "ljudspår" oxå. Dessa spår brukar vara inspelade med lite bättre kvalitet än "vanliga" skivor, el d är inte lika mycket "mixade" som "vanliga" skivspår brukar vara, el så är d bra hjälpmedel för dem som eftersträvar en "perfekt" sasca ljudbild... Ang Dina "rattar"/knappar *ler*. Det är såna här saker som en butik har lättare att hjälpa Dig med, än vad vi här på forumet kan. Man måste se "rattarna" *ler fortf* för att veta vad dem gör... Blev ett långt svar d här så....lycka till mvh Rutger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.