|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt ock läst de mesta om turbo och bmw - men tyvär inte hittat konkret info om hur man sätter turbo på m20 men iallafall så skulle det bli mycket dyrt. NU det sista utvägen för mig är att byta motor lr köpa ny bil så jag undrar om det går o byta m20 525 -89 till en större 3.5motor 540 motor lr en m5 motor. Passar de direkt in lr måste man byta allt växellådan el, kardan hjul och allat annat? under bytet så kan man trimma och renovera lite motor om det nu går o byta? Ok nu fatta nog ingen frågan men jag undrar om det går och byta m20 2.5 till 3.5 540 lr m5 motor? MVH D.M | |
|
OK jag gör om frågan: Jag har en bmw 525 -89 e34 m20. Jag vill få ut mycket mer effekt genom att byta motor eftersom det blir mer som lego =). Motorn som jag köper ska va i garaget och trimmas och renoves. varför byta motor? för de e så billiga typ 5000kr/styck =). Vilken motor skulle ni rekomendera? ett krav är bara att den ska passa in mer lr mindre.. |
|
|
Kika på dessa länkar: Länk Länk Länk Länk Där har du en hel del info om det mycket runt Motor byten osv.. M3 (S50) motor ska passa rakt i till De med M50.. vet inte om M50 har samma block som M20 men det är högst troligt... S50 (M3) är ju samma block som M50 fast med annan topp, vev, kammar, kolvar etc... Men blocket ska vara det samma fast borrat något har jag för mig! Är inte hundra på allt detta men länkarna där brättar en held del mera! om du byter så dra iväg ett mail med bilder och så till mig sen =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT. |
|
|
Tack så jätte mycket! Tur att jag har köpt digicameran nyligen =) |
|
|
Kanon om det gav dig den hjälp som behövdes! har inte läst igen om allt där själv då jag inte har ekonomin till nått så brutalt roligt =) hehe... Kom ihåg att mail + bilder bara!!! =D ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT. |
|
| Men jag tror att jag ska byta mot m5 motor istället som man trimmat lite =) | |
|
Vill du ha en M5 så köp en istället för att bygga en dålig olaglig kopia. |
|
|
eric_r: Varför skulle den va dålig? |
|
|
eric_r menar nog att chassit inte klarar av den ökade effekten, vridstyvhet, bromsar, dämpare,däck mm som den "riktiga" M5 bilen har. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
glömde bland det viktigaste, drivlinan lär rasa direkt, så jag skulle nog satsa på en M5 istället, billigare i längden och INGA problem. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
M-50 och M-20 passar på varandras växellådor, om det var problemet. Det ar inte samma block men kanske samma grund... Dom passar iaf. LADDA!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.