|
|
|
|---|---|
|
Har precis installert Pioneer DEH P5530MP i bilen och fått fantastiskt ljud.Har dom orginala BMW høgtalarna och kommer att behålla dom.Spelaren ær otrolig och ger dej som vill ha nytt i din bil allt du kan ønska.Denna kan jag rekommendera om du ska køpa nytt.Har monterat CD-SR100 fjærrkontroll på ratten och det ær en højdare. Nu ær det roligt att åka 520! | |
320-325 |
hmm jag vet jag hade en E34 525Ia det var grymt bra ljud orginal det var diskanter i i dörrarna vid backspegeln samt lite större diskanter uppe på instrumet brädan o.s.v så jagt kompletterade med två slutsteg ett som drev alla orginal högtalarna i bilen samt et slutsteg til en MDS 12´´ audiophile det blev riktigt bra för en ganska billig penning.. |
|
Det kan ofta vara så att man tror att høgtalarna ær kassa men det ær otroligt hur mycket en spelare kan fixa ljudet.Firman som sålde och monterade in spelaren sa att jag skulle lugna ner mej då jag ville byta høgtalarna vid golvet.Dom ville att jag skulle lyssna på ljudet med den nya spelaren innan jag køpte nya høgtalare och dom fick rætt.Jag sparade nog nån 1000-lapp på deras råd samtidigt som dom imponerar mej och inte prackar på mej en massa grejor som inte behøvs.MDS 12?Sub eller vad?Om sub,vart placera den? Roligare med Pioneer! |
|
jocker18@home.se |
jag bygger mycket ljud i mina bilar, och bmw´n har varit överlägsen "i samma klass" med org! jag har t.om sparat org. basar fram! Man kan ha roligt även med 525ór... |
| Jag har också en Pioneer CD-Stereo installerad i min 525i -90. Har det lilla standard ljudpaketet i min med 6st högtalare. 2st koaxialer 5,25" i hatthyllan, 2st koaxialer 5,25" nere vid fötterna och 2st diskanter uppe på instrumentbrädan. Jag tycker ljudet är OK, det är väldigt bra diskant, men basen kunde vara betydligt bättre trots koaxialer. Jag tänkte byta mina 4 koaxialer mot ett par kraftigare men med samma storlek. Då blir det bättre. | |
|
Inget tvivel om att ett byte blir bættre.Har provat nya fram vid føtterna och det blev en otrolig skillnad.I paketet føljer också diskanterna som ska sitta uppe på instrumentbrædan.Med montering blir priset 2500:-.Jag har redan glømt sub och annat via skidpåsen eller dylikt då dom nya framhøgtalarna fyller mina behov før en ren och distinkt bas.Fantastiskt ljud och dessutom utan att behøva skæra hål och på annat sætt førstøra totalintrycket i kofferten och baksætet. Kan inte høra motorn i bilen,nu hørs bara Pioneer'n |
|
| Jasså? Vilket paket köpte du? Ingick det delningsfilter också? Eller monterar du bara på det rakt av utan delningsfilter, dvs ersätter de gamla högtalarna? | |
|
Bytte ut dom gamla.Exakt vad killarna gjorde och vilka komponenter dom satte in har jag inte hunnit kolla æn.Jag frågade om dom kunde sætta in något med mera krut i och dom lovade att min ønskan om mer bas skulle kunna ordnas.Får exakta upplysningar på måndag och kommer tillbaka med mer info.Jag kan i alla fall skriva under på att jag numera tror på underverk.Vilket ljud! DEH P5530MP,mer behøvs inte!Din "femma" blir som ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.