AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
768

kallstartventil 535-90?

BX
31
BXF 334
bmw m528/3,5 -85
vars finns denna eller finns det någon?? min bil startar otroligt dåligt vid varm motor, om den fått stå ca 30min -1tim.. vars är felet??

DT
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Troligtvis dålig backventil i pumpen eller dålig bränsleregulator.
Mät bränsletrycket med motorn igång och med motorn avstängd.
Finns lite trådar på forumen.
FAF
BX
31
BXF 334
bmw m528/3,5 -85
ok det var nästan det jag gissade.. hade in den på bmw idag i datorn men det visade igna fel. kan man byta backventilen i pumpen själv???eller ska jag montera en i slangen??hade ca 2,5kilo tryck med motorn igång.. och det svek när jag slog av den..

var hittar jag en billig diff till 535an och vilken utväxling ska jag ha?? tack för tipsen..

DT
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Vad gäller extra backventil finns info här
Länk
FAF
BX
31
BXF 334
bmw m528/3,5 -85
tack för det.. hoppas det funkar...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Min bil kan också göra samma sak, men vi har kollat trycken etc, och det var inga fel på dem, testa ändå montera en backventil för säkerhetsskull, men det hjälpte inte!
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Hej

Det är inte fel på din backventil. Du kör med en m30b35 motor från e34/e32 eller hur? Om du använder originalinsuget på den motorn utan att montera det nya styrsystemet (nästa generations motronic) som man ska ha med den "nya" motorn så saknas system för kallstart.

Jag har själv en motor från -88 i min 86:a och jag var tvunget att köra med mitt gamla insug från -86. Leta reda på ett gammalt insug från en äldre 3.5 eller ännu bättre, byt styrsystem. Det sistnämnda kan bli lite pill dock har jag insett.

/Patrik
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
...naturligtvis kan det ju vara backventilen, men jag misstänker iaf att det har med insuget att göra. Har märkligt nog kunnat köra min egen bil utan kallstartsventil i sommar utan problem dock så det borde ju fungera tycker jag.

/Patrik
Paap Reeder
Hej!
På min M535:a -86 har jag i flera år kört utan kallstartventil.
MVVH /// Paap R
BX
31
BXF 334
bmw m528/3,5 -85
tjena. jag har hittat felet.. jag har monterat en backventil.. och luftfiltret var stock.. tack för alla tips..
Hej
Vart hittar man en bra backventil?
BXF 334 vart köpte du din?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.