AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
578

koplingen tar gögst upp, är den slutt då? på 330,,,00

NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
jag har kört andra billar , ingen bil är som min. min tar för hogt upp. kan det vara att den är en 330.. jag har kört 320,318 men deras är anarlunda. kan det vara slutt på koplingen, men den har gåt bara 5000mil.... hur kollar man det??
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det är nog bara så att den är för spänd eller så .

Om den varit slut så ska den börja ta långt ner och svårt att få i växlarna som följd .

Du kan kolla kopplingen genom att köra 40-50Km/h på högsta växeln och dra på full gas och snärta till kopplingen om den börjar slira då är den antingen slut eller för spännd .

Lycka till

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej igen !

Har du hydral koppling ?

Då kan du prova att lufta systemet en sväng .

Hur man gör det exakt på BMW vet jag inte men det är det säkert nån här som kan hjälpa dig med .

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
Lasse> Det är väl bara gamla hisingetraktorer som har mekanisk koppling?! Vad jag vet så fanns det hyudralkoppling redan på E21:orna!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
njaaaaaaa.............jag vet inte faktisk..... den är hydralisk allafal... jag va på bmw i dag de sa att koplingen är inte slutt.. men vad är det då?? den är lite hårdare gämfört med alla andras
Min 330i (drygt 3500 mil) tar ganska högt upp och är lite "spetsig" när man ska dra iväg, det tar ett tag innan man kommer överens med den ... :-)

Som jag har förstått det så tar en sliten koppling längre ner.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
se länk :: Länk

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
dali................tack...för det........... nu är jag lite lugnare........
Kan också säga att kopllinegn på 330 är lite svår att köra mjukt med. Kan det bero på att det krävs lite kraftigare doningar till 231 kusar?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har haft min 330i ett halvår och i början tyckte jag också att kopplingen var tvär och besvärlig. När jag provkörde bilen testade jag kopplingen på det sätt som beskrivits ovan, och hittade inget skumt, så kopplingen blev inget som stoppade mig från att köpa bilen. Sedan dess har jag vant mig vid kopplingen, den fungerar bra vid hård körning, men den är inte perfekt för mjuk körning i stadstrafik. Farsgubben har en 325-02 och den är snällare i kopplingen. Det är nog så att BMW valt en robustare koppling till den starkare motorn.
NI
51
NIKO
330I 01 -m.sp2
du har rätt..... jag tror att man blir så van med bilen så att man börjar hita på grejer,, som sagt man blir aldrig nöjd...... det ända sätett att trivas med en bmw är att du måste testa en volvo eller nåt.....ler.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.