|
|
|
|---|---|
|
325 -89. 10200mil. Skinn inredning. Taklucka. stora färddatorn. Ellucka speglar. 4 dörrars. 100% rostfri 4 nya sommar däck sportfilter. sänkningssats stora M-paketet Pechy Racing | |
| 35-40000 kr? | |
|
För de pengarna är bättre att köpa en 325 92:a /Simon |
|
| Du får en mycket finare e30 än en e36 för dom pengarna. | |
|
C.Douglas , E-36an är ju nyare så det är lättare att hitta en bil med bättre skick på den karossen än E-30 som är lite äldre dessutom en 89 som är3år äldre än 325an som simon_en föreslog Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
gangsta_toth |
Maxad: Visst är det lättare att hitta en E36 i bra skick, men det kostar ju bra mycket mer. Det ÄR bättre att köpa en fin E30 för samma pengar som en väldigt sliten E36. Tänk bara när man ska sälja. Det är lättare och billigare att underhålla en fräsch bil, än att köpa ett billigt E36-vrak och vara tvungen att byta en massa saker i den. |
|
Min gissning, ca 20'-24' Kom igen grabbar: Vem vill ha en E30:a, det skiljer ju ljusår mellan modellerna....... Börja inte snacka om fräsch E30:a mot mindre fräsch E36:a. Det är ju betydligt troligare att E36:an är fräschare då den är NYARE....... // Rocco |
|
gangsta_toth |
Märks att du inte har suttit i en sunkig E36? Vet du ens hur mycket det kostar o få en E36 i tipp-topp? Inte ens värt det. SÅ mycket bättre är den inte. En E36 som är värderad till 35-40000 kan inte vara mycket att ha. |
|
gangsta_toth Föreslår att du kollar på en E36:a för 35-40k innan du uttalar dig. För de pengarna får du en snorfin bil. Jag vet, eftersom jag dels för eget bruk och dels för svågerns räkning tittat på rätt många den sista tiden. Men visst, gillar man E30 och vill hosta upp motsvarande pengar som för en E36, ska man så klart köpa en sådan, men helt klart får du en modernare bil när du väljer E36:an. Länk |
|
|
Ja just det, man skulle gissa vad Pechys bil var värd: 20-30k, beroende på om man har tur och springer på rätt köpare som föredrar E30 framför den modernare E36:an, som de kan hitta i samma prisspann. Ett stort plus dock för det låga miltalet, vilket borde tilltala ev. köpare. Länk |
|
gangsta_toth |
Jag håller med om att E36 är en super-nice bil, och skulle jag byta, så vill jag ju såklart ha en E36. Tyvärr så har dom E36 325 för 35-40 lappar varit slut lite här och var. Tycker att om man gillar E36, så ska man ha en för runt 60000. |
gangsta_toth |
Som exempel är den här den billigaste 325:an jag kunde hitta. Länk Som sagt, så är E36:an såklart modernare, men det betyder inte att E30 är direkt omodern. Den största skillnaden är väl att E36 är mogen och präktigt, medan E30 är liten o busig. Tycker vi har spammat färdigt för idag. Annars får vi väl öppna en ny tråd... |
|
Vadå spamm:))) ett tips om du ska ha en E36. Prova en köpesannons och du kommer att få en hel del intressanta svar. Inte lätt att sälja bil idag om man säger så. Den bilen du länkade till tror jag knappast får ett slutpris på 45k, det finn bättre och finare för de pengarna. Nä, nu ska jag chocka med lite jobb :) Länk |
|
gangsta_toth |
Håller med om att det har blivit svårt att sälja bilar. Det har ju blivit köparens marknad.Då är det bra att man kan fråga på ett sånt här ställe. (Även om alla inte håller med varandra alltid...) |
|
Är den riktigt fin så är den värd ca 35' kr! Sålde min e30 316i -90 utan problem för 20' kr. Det var kö om vem som skulle köpa den! ;) Med andra ord var ju prisidén för den bilen helt rätt! M3-rocco med flera påstår alltså att man för samma pengar får en 325iM -89?? hehe... trevligt! :) |
|
|
Är den riktigt fin så är den värd ca 35' kr! Sålde min e30 316i -90 utan problem för 20' kr. Det var kö om vem som skulle köpa den! ;) Med andra ord var ju prisidén för den bilen helt rätt! M3-rocco med flera påstår alltså att man för samma pengar får en 325iM -89?? hehe... trevligt! :) |
|
| Jag köpte min 318i -87 går perfekt, servicebok, mkt fin inuti, ingen rost..2000:- Två tusen Kronor utav en gammal dam... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.