AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
990

Extraljus på e39

Ha
60
Hans69
520i Touring-00
Hej,

har tillverkat en hållare för 4 st Bosch compact 100 för att kunna få in dem diskret under Stötfångaren/nummerskylten. Är det någon som vet hur det ser ut bakom nummerskylten, finns det någon balk att skruva i eller? Hur tar man lös stötfångaren fram annars?

Hälsningar Hans
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Vet inte hur det är med balken där. Om det inte finns någon stabil balk att skruva i skulle jag föreslå att du gör som jag vart tvungen att göra på Audin. Extraljusplåten sitter med fyra 12 cm långa M8 genom stötfångaren, med stora karosseribrickor och Nyloc-muttrar på baksidan. Blev stabilt nog för tre Hella 3000.
Framför plåten sitter reg.skylten, så skrotet syns inte.

Sex på alla fyra, roligast så!
Dr
113
Dr. H
540i -98
Du förstör utseendet på din beemer....för mycket bonn-volvo styling tycker jag.

// Dr. H
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Nu när jag såg tråden tänkte jag att jag inte har sett så många e39:or med extraljus.
Helljuset är bra - det är halvljuset som kunde vara bättre.

Mvh

/NP
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Tänker man på hur få meter helljuset räcker med tanke på hur många meter/sek man färdas är det skrämmande. Halvljuset ska vi inte ens tala om. Jag känner att jag har ett stort behov av extraljus, iom att jag bor mitt ute i skogen, i ett av sveriges mest viltrika län. Så om extraljus är bonnstyling eller inte skiter jag fulltständigt i, det är funktionen som är det viktiga. Sen gäller det bara att installera det så snyggt och smidigt som möjligt, och där känner jag att jag har kommit långt.

Det finns alltid saker som är mer eller mindre snyggt. Ingen monterar drag för att det är snyggt direkt, men det har en klar funktion som väger upp det.

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag hittade denna E39:an på norra Öland. Länk
En vettig installation. Förmodligen kommer ljusrampen härifrån. Länk

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
Visa användare
51
Pekka Olson
Volvo V60 -12
Z3 Roadster -01
Har själv 5 st 100W under kofångaren fram. Typ Extraljus från Ålem. Skruvade upp i plasten i kofångaren. Har hållit hittills. Lyser för övrigt ruggigt bra. Kostnaden är redan intjänad då de har räddat mig från rådjurskrock då de yttersta är vinklade något åt sidan. Fick såga bort en bit galler för att få dem på plats. Går att sätta tillbaka om man ångrar sig.
NR
120
NRW
330xiA Touring -01
På sidan 47 i 2003 års tillbehörskatalog visar man
extra xenonhelljus. Inget bestnummer, det står bara
"förbereds". Någon som vet?

nrw
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Extraljus är en billig livförsäkring. Däremot är alla dessa extraljusramper man sätter under nummerplåten rena skräpet tycker jag. Själv ska jag sätta 3 st xenon-extraljus på traditionell nummerplåtshållare.

=) Hans Olof
BMWCS #5381
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.