AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
505

Sportsystem med dåligt flöde ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Kan ett fullflödes system va sämre än original systemet ? det knakar underifrån bilen varenda gång jag stänger av den jag vet att det inte ska va nån fara men jag tycker inte att den ska behöva knaka när jag har kört ca 40km o lugnt körning !!! när jag hade originalen på så vitt som jag kommer ihåg de enda gången det knakade var det när jag drog på ordentligt , nån som har nån ide angående detta ?

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det kommer nog sluta knaka när systemet har satt sig ordentligt. Att det knakar beror ju på att när plåten i rören blir varmt så utvidgar den sig en bit. När det sedan svalnar så drar det ihop sig igen. Brukar sluta knaka efter ett tag.

///Jesper
Dr
113
Dr. H
540i -98
beror på vilket material du har i systemet, vissa material vidgar sig mer än andra vid temp ändringar.

// Dr. H
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hur många mil pratar vi om då ? har säkert kört 1000mil sen jag bytte

Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Då får du nog vänta tills systemet rostat sönder.. På 1000mil så borde det ha slutat knaka om det var ett bra system. Vad är det för märke?

///Jesper
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
rostfritt avgassytem köpt i Uppsala

Länk
vad pratar ni om??
vadå knakar.

Länk
Du säger att det knakar när du stänger av bilen. Jag antar att du menar det knäppande ljud som kommer från avgasrören då?

Sportsystem brukar knäppa/knaka mer eftersom dom brukar ha annorlunda skarvar och grövre rör.

Hur kan du ha hört det ljudet på orginalsystemet när du drog på? Menar du att det knakade när du stängde av motorn efter att du kört hårt?

Avgassystemen blir väldigt varma även om man kör sakta och lugnt.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
ojay , exakt fast då knakade från katten tror jag för det verkade´komma från nånstans i mitten av bilen

Länk
Men att det knäpper är ju en reaktion man för i all metall, det har väl inget med flödet att göra?

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rostfritt stål har större värmeutvidgning än vanligt kolstål.

Detta medförde att många rostfria avgassystem sprack förr.

Nuförtiden bör man ha kommit till rätta med detta problem, åtminstone om det är ett "kvalitetsavgassystem"!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Jag tänkte att den kanske inte släppte ut värmen så bra därför vart den så varm efter varje körning

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.