|
|
|
|---|---|
|
ska plocka ner bakvagnen för lite renovering men har problem med att handbromswiren måste bort innan ja kan ta ner axeln. Vart kopplar jag av handbromswirern så jag kan ta bort bakaxeln ? ----------------- Länk | |
|
Du månste ta bort bromsskivan som innenhåller den "lilla bromstrumman". Där är inne wiren fastsatt. Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Du kan också släppa på dom vid handbromsspaken under damasken. | |
|
Gör som Erikw säger om du endå är i renoveringstagen . Skadar aldrig att kolla upp handbomsen även om den funkar bra just nu . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
har förökt få loss wiren men det går inte så bra själva röret wiren går i går den att lossa från bakaxel precis vid skivan eller lossar man den nån annan stans ? ----------------- Länk |
|
|
Wirehöjet vilar bara mot sitt anligg, det är inte skruvat. Det har nog bara rostat fast, så prova med lite milt våld. Spraya eventuellt med lite rostlösare, men akta så att det inte kommer in i bromsmekanismen. Jag antar att du redan har haft loss skivan och hakat av wiren från backarna? Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
fick loss den tillsist den hade rostat fast tack för hjälpen ----------------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.