|
|
|
|---|---|
|
M535 ägare, vilka försäkringsbolag har ni? Kan någon tipsa om ett bolag med hyffsad premie? Är M535an sällsynt dyr att försäkra? Har kollat med IF och Folksam och de vill ha DUBBLA premien jämfört med vad jag betalar för min 528-83.. mvh Johan Länk | |
|
Jag kör IF på båda mina bilar. Var billigast vid just då åtminstone. Sen får man ju lite bonus om man sammlar alla försäkringar man kan i samma bolag. Men det stämmer att M535:an är nästan dubbelt så dyr i försäkring. ///Jesper |
|
|
Enligt min uppfattning och vad man har hört genom andra så är if jättebra när man ringer till dom men sen om det händer något....blir det problem! En kompis hade en audi s2 som var försäkrad där...uppgraderad och lagt över 100K på den. Det var inga problem med att försäkra den bilen, bara så länge han hade kvitto på delarna han hade köpt såskulle allt vara grönt, men sedan när han blev påkörd...så ändrade dom tonläge och betalade rakt av listan + att dom helt enkelt skrev över bilen till sig själva innan ärendet var klart. Så det blev en hel del problem för hanns del. Men ang försäkrings premie...jag har betalt 6k/helår helförsäkring på min 535a i folksam...har samma bolag på min e23a och vid inbrott i den så var där inga problem med bolaget att få den vigjord...vare sig att få in den till bmw, eller att få in den till bilel (efter bmw inte hade klarat av att fixa den på 3veckor) |
|
|
Länsförsäkringar har jag på min....Betalade sist 4880/år för en halvförsäkring. Helförsäkring skulle gå på det dubbla ca!?! :/ Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.