AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.996

Fick ett bud på 60 000kr på minbil...

Sida 2 av 3
QL med dessa historier,

jag blev uppringd av någon form av kastralsångare hösten 2001, skulle sälja min 528i 97:a, hade den ute för 129 KSEK som var billigast för en 97:a under 15000 mil med multiratt, stolsvärme och klimator på mobile.de då. Han ringde och försökte hota mig att sälja den till honom för 90 KSEK. Tror helt enkelt att det är så att det finns en grupp människor som ringer på allt som är prisvärt, de tolkar det som desperation och ger sanslösa skambud. Grejen att de lever på detta.

Från det ena till det andra har jag lika roligt åt sanslösa fantasipriser.....man kan undra hur de tänker ibland verkligen...:)

/Simon
simon_en:

Tror du verkligen att de tänker överhuvudataget:))
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
byta en 205 gti mot ett parti skinnjackor är nog mitt roligaste bytesförslag

Automat är bekvämt
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Jo ofta får man ju jävligt konstiga bud.....men jag säljer inte överhuvud taget inte till en viss grupp. Oavsett om de vill betala vad jag begär då jag tyvär har haft flera tråkiga erfarenheter. Jag orkar helt enkelt inte bry mej.

Men ibland så har det ju hänt att man själv har lagt riktiga skambud, oftast så har det ju handlat om fina bilar som inte har känts rätt i hjärtat men rätt i skallen.
Köpte en Citra för en del årsen, inte för att jag ville ha bilen utan för att jag tänkte va fan vi får se vad som händer. Han ville ha 52 men jag haspla ur mej 22 och han sa ja. Men va fan skulle jag med en citra till? Sånt som händer :) Men en bra affär blev det.

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Simon, frågan är om vi har råkat ut för samma kastal-mupp? han ringde på en volvo jag hade på annons för snart två år sedan, pratade med mycket ljus röst och verkade helt speedad. efter att han hade förolämpat mig med att min bil var 1. gammal taxi 2. gammal securitasbil 3. skruvad 4. krockad, så sa jag att jag trodde det skulle vara svårt att för oss att göra affärer. då började sopan skrika till mig "vill du inte sälja den till mig bara för att jag är finsk zigenare?"! då svarade jag lugnt att det hade jag ingen aning om, så hur skulle det påverkat mig? han fortsatte skrika, så jag la bara på luren. jag blev helt chockad, fattade inte hur någon kunde uppföra sig så illa. och sedan beskylla MEJ för att särbehandla honom! han måste ha varit påtänd eller nåt, för med den stilen lär han ju varken köpa eller sälja bil utanför sin folkgrupp....

Mvh Johan
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Speddy sätter huvet på spiken. De flesta som lägger skambud tänker att "går det så går det". och i bland gör det just det!

Sen tror jag att vi svenskar är dåliga på att köpslå; vi tar skambud som en förolämpning, i nånga andra kulturer är det en inbjudan till förhandling.

Reste runt i Thailand för ett par år sedan, det var en kul övning i prisförhandlingar....

My Bimmer is my mistress
-BeeMWe-
Johan: Det var inte Leifi som ringde upp dig då :) President i Mustalainens MC hehe.

Johan,

kan ha varit samma person. Han ville sälja Omega Landsorttaxi från Hudiksvall och MB Sklass. Vet inte vart han kom ifrån, men han lät som en 12åring på röster och "speedad" som du sa, helt oemotaglig för argumet och skrek och härjade och försökte hota sig till det sjukt låga priset. Gemensamt för denna typ av människor är att de ringer ALLTID ifrån skyddat nummer.

/Simon
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Holder i dessa dagar å försöka sälja min norsk reg 325:a.
Priset är satt til 29.000,- Mycket låg pris jämfört med andra (typ 40 -50t). Fick en mejl i morse.. "Hur mycket skall du ha för fälgarna (16" dezent).. Du skal få fälgarna för 29000,- skrev jag. Så får du med bilen på köpet."

/Eivind
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
kilen, du har fel! Du anar inte hur många "sevene" som ger skambud, även om bilen inte är till salu överhuvudtaget. Roligast var det en snubbe som mailade mig om M3:an och bjud 60 papp!
Då skulle han kunna tänka sig hämta den dagen därpå!

Det finns många som försörjer sig på att sälja bilar, både svenskar och invandrare, de skambjuder på alla möjliga priser och ibland råkar de väl på en desperat stakare som måste ha pengar snabbt då blir det ju en lönsamt affär för de.

Min uppfattning är att svenskar är inte så mycket sämre på pruta
än invandrare, däremot är det olika taktik, invandrarna prutar mest på telefon, svenskar prutar så mycket de kan när de tittat på bilen, vilket jag själv föredrar. Det är vad jag har upplevt.

Mvh Abbe
Länk
Daytona
När jag gick i tankarna att sälja bilen hände samma sak. Ringde en kille och började smöra in sig med att ställa massor med frågor om vad jag jobbade med och så. Till slut sa han att han kunde hämta bilen för 110 000:- och när jag svarade aldrig sa han att jag kunde gå och sälja den till en lättlurad svensk kille istället.

Inget ont om invandrare, jag är född i Sverige men har invandrarbakgrund, men Svensons vet hur man gör affärer. Inga skambud och viss prutmån.

DAYTONAN Länk
Ska sannolikt sälja min nuvarande Opel inom kort. Kanske vore den en bra idé att lära sig imitera "Lasse Kongo"...?

/Simon
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag har blivit erbjuden betalning i X antal pallar "red bull" på en E30 -88 jag hade för några år sen... så skumma människor finns det...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Opel Kadett bytes mot 3 kubikmeter matjord är väl en annons som jag aldrig glömmer i lokaltidningen.
Hur många kubik ska du har för din Simon?? :)

///MVH Hasso
Länk
hasso,

saknar tomt....:) Ruggigt kultig annons verkligen annars!

/Simon
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag fick mail av en kille som ville byta sin kadett gsi från -88 med stor stereo mot min 325 -93
rakt av...
Hade nog hellre tagit några kubik jord!

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Att folk prutar hejdlöst är störande när det inte finns en chans i världen att man skulle sälja för det priset.

Har ni råkat ut för några testpiloter i stil med Johan (Autopower)s finke zigernare? Som kör som att dom stulit bilen och med så entusiastiska växlingar att kopplingen kommer upp innan växeln är i..

När jag ska sälja något så sitter jag nästan bara och väntar på att något riksmongo ska komma och köra sönder bilen/MC eller vad det nu kan vara. Man vill ju inte gärna åka med när det blir provkörning av MCn.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
En kille som kom och provade min 205gti för ungefär hundra år sen körde som ett J:A svin! Konstant övervarv och tvärnit med låsta hjul så fort bilen kommit upp i lite hastighet. jag var bara 18 år och trodde alla gjorde så. hade han försökt nu hade han fått en fet smäll.
Han var en helt vanlig svensk och ingen finsk Zigenare.
Däremot har jag träffat på finska zigenare i andra sammanhang och det kan göra en till rasist...

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
sålde en gammal vectra för ett år sen för 2000 kr och det ringde säkert 40 utlänningar på ett dygn men bara 2 svenskar. efter den affären har jag tröttnat på utlänningar, satte ut annonsen klockan 8 på kvällen klockan nio var det några och kolla på den som bjöd en tusenlapp, jag låste bildörrn och gick därifrån, klockan halv elva skulle nästa par utlänningar komma som jag förklara j***gt klart för i telefon att det inte gick att byta mot några kameler och att jag skulle ha 2000 annars hade jag ingen lust att visa bilen då jag skulle upp klockan 5 på morronen, dom bjöd också en tusenlapp, sista utlänningen ringde klockan halv tre. På morgonen var det en utlänning som köpte bilen osedd över telefonen och han skulle komma och hämta den mellan 4 och 6. Klockan 6 ringde jag en av dom svenskar som hade ringt på bilen och halv sju var bilen såld för 2000 kr, han som skulle komma mellan 4 o 6 ringde vid klockan 8 och skulle komma vid 10. aldrig att jag säljer något till en utlänning någonsin.

Det kan vara otroligt skönt att byta in bilen man förlorar nån tusing men slipper alla idioter.

mh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.