|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Nån som skämtade el? Tar det som en riktig förolämplning, varför tar de sig tid överhuvetaget? Iaf. börjat funderat på att köra bilen i vinter o sen blir d nåt nytt när snön e borta. Mvh/Soki Länk | |
|
förolämpning ska det stå. Mvh/Soki Länk |
|
|
Du kan få 65´av mig.. :)) |
|
|
Är inte riktigt med i frågeställningen.. Har Du annonserat ut bilen? vem lade budet? Bilen ser ju kanonfräsch ut på bilderna.. Ville budgivaren bara betala för karossen..? |
|
|
Budgivningen igång!!! 66, bjudet här! Skämt åsido så är det sånt man får räkna med när man säljer bil. Jag sålde min 520 för ett par år sedan, då fick jag allehanda bud. En snubbe bjöd halva priset + att det skulle betalas i guldhalsband..... En annan var villig att betala utsatt pris om jag kunde tänka mig en motorcykel och 300 par Gympaskor i inbyte? Så det är bara att konstatera, folk är inte kloka.... |
|
|
Såld till anders! =) Ne men vissa har inget bättre för sig verkar det som än att springa runt o ge skambud på olika bilar. Har en kompis som var med om samma sak. Jo jag har en annons uppe nu som jag ska ta bort snart. Har fått några okej bud faktiskt men är osäker. Att köpa en pendel bil tills jag hittar något annat större har jag nog inte råd el ork för att göra så...blir väl att behålla pärlan ett tag till. Dekewi: Budgivaren ville bara betala för ljudet i bilen plus fälgarna. ;o) Mvh/Soki Länk |
|
|
jahapp där va hubbe snabbare än mig o fick in ett bud i sista sekunden då. Mvh/Soki Länk |
|
| Det är ju bara att säga nej om de ringer eller kasta mailet om de mailat. Vissa grupper är överpressenterade när det gäller pruta på bilar. | |
|
Nähä!! verkligen???!!! Det har jag inte märkt????!!! Eller nåt sånt typ.... :-) |
|
|
Men när man får ett mail blir man lycklig, när man öppnar mailet så undrar man vart dolda kameran sitter, när man fattar att det inte e nåt skämt så suckar man, när det hänt ett antal gånger så måste man ju ta o kolla läget. Hubbe: 300 par gympa skor? hahhaa d e nästan så att man skulle slå till där. =P Mvh/Soki Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! fick ett bud på 85' för min MB E420T -97 (nyare karossen), borde vara ännu mer skambud än 60' för din, även om lådan är paj på min bil! sen har jag fått ett par bud på 120' för min 540 iAT -97 som redan är billigast på marknaden på 165'.... jag har kommit på en ny taktik. jag mailar som svar "har du inte råd med min bil så ber jag dig låta bli att maila!". att beskylla folk för att vara fattiga verkar reta upp de flesta, jättekul! Mvh Johan |
|
Killen hade haft en sportaffär (sa han). Men 300 par skor i olika modeller och storlekar var inte intressant så jag avböjde. |
|
|
Jag annonserade ut en 518iS -87 åt en bekant, 13 000:- Fick ett bud av en kille som ville byta rakt av mot två Nokia 3310. Bilen såldes för 13 000:- två dagar senare. Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Tråkiga skambud får man nog dras med och de finns därför att folk av olika anledningar måste ha deg snabbt. Handen på hjärtat, skulle du tacka nej till en E38-97 för 60K? Det var uppe en tråd nyss om någon som skulle få köpa en M3 till rena fantasiunderpriset. Någon som skrev att de vora taskigt för killen som sålde den att bara få 100K. Om inte priset var bluff, så var det nog någon som satt spökligt i skiten och behövde en hundring pronto. Men visst är skambud och på de sätt de ofta framförs irriterande. Sedan tycks det ha blivit lite av en sport att betala så lite som möjligt, eller är det bara jag som har folk runt mig som triumferande berättar vilka j***a bra affärer de gör? Tjipp :) Länk |
|
|
Jo, kom på en sak till. Dessa härliga bytesaffärer med massa skumma saker man kan föreslås och som alltid ska vara så förmånliga. (jumpadojjorna tar rekordet :D) De gånger jag blivit föreslagen ett byte (diamanter, guld, båt, varulager med Herbalife) har jag sagt att om det nu är så bra, sakerna så lätta att sälja och jag kommer att tjäna så mycket på det, varför säljer du då inte skiten själv först. Tjipp igen. Länk |
|
|
Jag kan knappt pruta, gör oftast affär med den som ger ett bra pris från start -10 % brukar det bli.... Sedan så har fått en hel del invandring från länder där man av tradition sätter 50% högre pris än vad man vill ha.... Just därför att prutning är en del av kulturen... Men det är väl upp till till var och en ge skambud.... Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
måste säga att jag får skambud av alla grupper, iofs vissa kulturellt betingade, men svensson är inte så dålig han heller. det som förvånar mig är hur de orkar, de kan ju inte räkna med att få köpa någon bil till sådana priser? om jag nu skulle vilja sälja för det priset så hade jag väl annonserat ut bilen för de pengarna från början? mvh Johan |
|
Pruta och skambud är inte samma sak. Visst kan jag gå med på en viss prutning men vadå att pruta halva (eller mer än halva) priset gör man ju inte. de kan ju lika gärna fråga ifall man har lust att skänka bort bilen på en gång. Mvh/Soki Länk |
|
|
handen på hjärtat hur många svenskar ger ett bud på 50%? INGEN på de två bilar jag sålde i våras.... Minst 50% prutade killar som bröt på svenska... Till slut kom en svensk o prutade 10% så var det affär... Jag hade v***o 850glt -92 som står i 34-45000 jag hade ingen plats så det var bråttom satte ett pris på 29000 då bjöd de 20! Jag blev så sur att jag lämnade bort den till försäljning annars hade klappat till ngn... Länk |
|
-BeeMWe- |
När jag sålde caben förut så kom det en del skambud. En bjöd 15 papp så jag påstod att han var för fet för att komma i sportstolarna så det var ingen idé att jag sålde den till honom. Det slutade med att jag funderade på att polisanmäla honom för han blev helgalen :) |
|
hahahaha Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.