|
|
|
|---|---|
NOLL7NOLL |
Lämnade in bilen i sommaras hos ej aukt verkstad, en kille som fixat familjens bilar i 15 år. Han konstaterade att styrväxeln läcker men att det går att fixa om man byter packning. När jag ringer BMW i solna skrattar han och säger att det inte finns ngn packning där utan det enda är att byta styrväxeln. 8 300:- plus att han vill ha min gammla. Efter andra kontakter med BMW så litar jag inte riktigt på dessa gubbar så frågan är alltså om jag verkligen måste köpa ny styrväxel. Jag har 2 mekaniker som säger att man inte måste det och sen en arrogant servicedelsförsäljare på BMW som säger att man måste. Jag har sökt lite men hittade ingen som verkligen svarade ja eller nej. |
|
Hej! jag har erfarenhet av detta... , dock på en 325 E30. BMW i Solna har nog fel, fill E30:an finns en packningssats att köpa, det fick jag reda på hos Europadelar. I mitt fall var det packningarna som satt i yttersta änden på styrväxeln som var trasiga. Han som skruvar med bilen missade först att byta dessa, plockade isär den igen, fick tillverka ett eget verktyg för att få ut dem. Satte i de nya - och det läckte i alla fall! Jag gav upp och köpte en begagnad på skroten (hittad via Bildelsbasen). Nu efter mer än ett år är den fortfarande tät, ta i trä... /Robban |
|
NOLL7NOLL |
ok så man kanske ska ta o köpa ny styrväxel då istället... då vart man 8000:- plus arbete fattigare. aj då. Eller kanske hitta en beggad från en 97:a eller senare ngn stans |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.