|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mitsubishi Eclipse kanske, om du får tag på nån vill säga :-). Eller Nissan 200sx? Fina bilar det oxo, och förmodligen mycket mer stryktåliga än en BMW, tråkit men sant. |
|
|
Golf3 hade jag iallafall inte valt. Hopplösa med rosten. Har flera kompisar som äger / har ägt sånna. Rosten kan tex dyka upp mitt på en dörr helt utan anledning. Måste va grymt dålig plåt eller galvanisering i dessa bilar. sen är det standard med glödlampor som av någon anledning går sönder stup i kvarten. Jag är helnöjd med kvaliten på bmw. Min tdsa -94 är uppe i 28500 mil nu och är fortfarande fin i karossen. Inget knirr eller knak i inredning. Hade en dyr reparation för 3 år sen. Spricka i toppen. Gick på 25000 tusen kr att få dit en sprillans ny, men sen har jag kört snart 10000 mil utan ett enda fel! Anser att den toppen har betalat sig om man ser till milkostnad. Och det är bekväma underhållande mil. Hur bekvämt åker man i en golf? Min lådbil jag byggde när jag va liten hade ju bekvämare säte som exempel. Behåll E-34an! I längden får du mest valuta för pengarna. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Ni som klagar på BMW:s kvalitet och tycker att andra märken är lika bra eller bättre... Jag förstår inte - mina erfarenheter är helt tvärtom! Har förutom BMW åkt många mil i Saab 80/90-tal, Volvo 80/90-tal, Ford 80/90-tal och VW 80/90/00-tal samt lite färre mil i Audi 90-tal, Honda 90-tal och Opel 80-tal. Absolut sämst av dessa - i mitt tycke - är Opel. Följd av Ford och Honda. Plastiga och hemska små bilar som har problem med det allra mesta utom bränsleförbrukningen. Inredningsdetaljer som spricker, flagnar, ramlar loss, brister - ja ALLT en inredning kan göra. Knappar som man får handen, rutor som ramlar ner i dörren och otäta fönster är andra kvalitetsbrister på nästan alla de märken jag nämnt. Herregud, min 13-åriga 735:a känns tajtare än många märkens fabriksnya bilar! Jag förstår bara inte hur man kan jämföra andra märken (med få undantag) med BMW när det handlar om kvalitet. Hade jag tyckt att t ex Volvo skulle vara bättre än BMW på kvalitet så hade jag inte tvekat att säga det, men jag tycker inte det. Ska du ha en billig bil med hygglig kvalitet - köp en Golf III med 1,8:an. |
|
|
Phippi: Saab 9-3 Aero är inte ett bra köp (gamla modellen), bilen härstammar från 900-modellen som kom 1994 och som baserades på bottenplattan från OPEL VECTRA (VectraB-plattan som den hetter) och om du läser de flest motortidningar så ser du att Saaben har ett fruktansvärt dåligt chassi i kombination med en bra motor = inte bra, men nu är det ju så att Saab har ett antislkadddytem för att dölja denna nackdel men det räcker inte alltid, Och sen så tänker du på prestanden då ser jag bara en sak= Glöm ej Ketchup effekten på Saabarna Saker som gör liver värt och leva: -BMW -Miami Vice -Playstation 2 med GTA Vice City +allt annat |
|
|
Har två polare med Audi och inte fan är dom problemfria. De "äter" styrleder. och skall vi vara ärliga mot varandra grabbar. Det räcker att man tar i handtaget på en BMW så känns kvalitetskänslan direkt. Seb kan man inte komma ifrån att en beg.bil är inte en ny bil. Varför är vissa bilar till salu kan man ju spekulera i därför viktigt att få fram historik. Och jag skulle aldrig lägga ut ex.150k på en bil utan att åtminstone ha 3 månaders MRF garanti då har man åtminstone en tid på sig att hitta felaktigheter. K-Jörgen |
|
|
Jag är inte missnöjd med kvaliteten på BMW... har bara ägt en bil med bättre kvalitet än BMW och det är Mercedes Benz. Min bil väger en bit över 1600 KG och har 193 hk... ändå gör den 0-100 på 8,5 sekunder och toppar över 230 km/h. Det är inte illa... sen kör man som man gör när man har nästan 200 hästar och det är klart att vikten och körstilen belastar slitdelarna i fram och bakvagnen. Hade jag inte planerat att börja plugga igen så hade jag inte tvekat till att behålla den... Jag behöver byta avgassystem för den kommer inte att gå igenom besiktningen nu och bara det kostar 3000 kr minst sen kostar skatten 1900 kr.... så det är bara 5000 kr som jag behöver lägga ut innan november om inget annat går sönder... Det känns som om alla slitdelar är bytta och så nu hoppas jag att det inte blir mer problem (har bytt delar för 10000 kr sedan januari, kopplnig, silentblock, pendelstag, v pump, batteri mm). Många här kanske tycker att detta låter lite sjukt då det bara är en bil men man är ju fäst vid sin bil och man har lagt ner en massa tid på den (har bytt inredning och fixat och donat i massa timmar) så vill man ju ha kvar bilen. har tittat på VW och det lockar verkligen inte... men de är verkligen billiga i drift... Har hittat en 316 compact 94 som jag ska ta och titta på imorgon så får jag se hur den känns... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Världen är grym ibland K-Jörgen |
|
|
Audi ligger bra till va d gäller kvalité. kanske BMW-klass. men v***o o s**b står väl i alla fall inte för kvalitetskänsla, o inte heller driftsäkerhet. trots att d ha gått sönder ungefär lika lite på min Bimmern som polarens s40 så känns min bil 10ggr mer gedigen o ja ALLT! ja kommer ALDRIG gå ifrån BMW. bangle e bra! äldre modeller oxo. o så naturligtvis- läs min signatur!!! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
När vi skaffade vår 1984 ifjor märkte man direkt vilken härlig bil. Kunde en snart 20 år gammal bil kännas så skoj att köra så blev det givetvis en nyare "Bimmer" i Maj iår. Å de har jag inte ångrat. K-Jörgen |
|
|
Blir så trött på bilhandlare! Var och tittade på en GOLF III idag och för ett tag så funderade jag på att köpa den... Men efter att ha fått skambud på min bil så fick det vara... Golfen kostade 50 000 kr och han ville ha 30 000 kr emellan.... för en 525 24v med AC, läderklädsel, Fdator och en massa annat.... Bilarna ligger väl inte så lågt i pris eller gör de? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Det var väl snarare HAN som skulle ha gett DIG 30 000:- emellan i det fallet! Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Har precis fått ett nytt skambud från en frima på mariedalsvägen som slår alla rekord... 5000 kr (fem tusen kr) och han hade inte ens sett bilen.... frågade vad han motiverade priset med... den nyare 5 serien brukar jag sälja för runt 20 000kr... Nu sk*ter jag i alla handlare... verkar inte finnas en enda seriös sådan i Malmö eller så ser jag ovanligt dum ut... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
jaja det där med skambud är väl inget nytt precis , skulle byta min 323a för nån vecka sen mot en annan bil¨, försäljaren kom o tittade på min bil o tyckte att den va riktigt fin "som nytt" va hans uttrcyk , han skulle forska litte o återkomma morgonen därpå för ett mellan pris , dan där på ringde han om ett mellanpris , jag vet inte ens om man vågar skriva ner hans bud men skulle jag få så mycket för min bil så skulle jag köra den tills den rasar i bitar iallafall 20år till minst tråkigt men sant faktiskt Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
ja boys jag vill bara tilläga att även jag gick i bilbytar tankar ett tag men har nu ångrat mig jag har ju ägt tex corvette mm en bil som rymmer familjen och som har bra prestanda och som lämnar min gamla e34 när kommpressor e på plats blir svårt att hitta under miljonen. samt att alla bilar slits för eller senare bmw har vissa saker som e klassiska att dom går men vi vet om det och vi har ju en stor umgänges krets och kunnigt folk på forumet.Jag har personligen sparat tusenlappar i felsöknings avgifter här. så för crying out loud köp inga halvfabrikat köp bil från bayern eller i kris med pengar eventuellt en japs typ toyota. ps Bangle borde få sparken med what a fu** testerna vissar att även hans bilar e bäst. Snart 410 hk 622nm |
|
|
Bilhandlare är bara att glömma när det gäller så här gamla bilar, i synnerhet BMW. Jag skulle få ge 20.000 kr i mellan på min kanonfina 525iA -91 mot en halvrisig BMW 740i -93 som en tattarhandlare här i stan begärde 43.000 kr för. Glad påsk! En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
`Golf3 är en storförbannade skitbil jag har haft en o kommer aldrig mer sätta pengar på vw då går jag hellre 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
|
Ibland känner jag för att byta bil till ett annant märke. Vet ni vad som får mig att stanna? www.bmwpower.nu <---Där har ni svaret. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.