|
|
|
|---|---|
jansen |
Hejsan alla! Jag har sökt och läst om vad man kan göra och vad man får ut effektmässigt med en 328 -E36. Tyvärr så har jag inte fått det svar jag vill ha. Har läst att man kan ta grenrör från M3, insug från 325, sen är det ju chip, avgas, filter och portning av topp, kammar mm. Men är det ngn som har trimmat sin 325/328 och har bromsat den? Nu kan vi ju hålla kompressor utanför. Det vet jag ung. vad det ger. Körde nämligen mot en 328 inatt som var MYCKET snabbare än polarens 328. Vi drog från Brommaplansrondellen bort mot Västberga. Vad jag kunde se så såg den ut som en M. Men regnumret säger annat. Det säger 328. Så jag är minst sagt fundersam! Men åter till ämnet. Är det ngn här som har trimmat sin 328 och har tidkort eller dylikt. Bromspapper vore ännu bättre! Ska nog ta fram killen adress och telenummer. Vore kul att byta ett par ord med honom. Den gick för bra för att vara en 328! Vore kul att veta om, eller VAD han gjort. Nästan så att jag trodde att det var en M3 jag körde mot. =) /Anders |
D-diddy |
skulle du ringa mig och säga, hej jag såg din bil på stan.. etc. skulle jag ringa polisen, stalker ;) Prata med killarna i forumet för trimmning istället. David |
jansen |
Äääh, det är väl inget att vara rädd för. Det beror väl på hur man uppträder. Jag tyckte att det var kul bara. Sällan man får tillfälle att sträcka ut på det viset! Var lite trött när jag kom hem igår. Skulle skrivit där istället, såklart. *Sorry* Nu kan jag inte posta där, eftersom jag skrivit här redan... /Anders |
|
Hej Anders... Jag har en 328:a E36. Jag har bytt till 325 insug,M3 extractor,M3 katalysator,M3avgas hela vägen,chip och öppet filter. Har varit och bromsat bilen hos TS Motor men dock inte mappat. Jag hade 222,2 i motoreffekt och 250Nm i vridmoment. Och jag har kapat 0-100 tiden med ca 1sek. Har dock inget tidkort på den. Mvh Petra |
|
|
hade du bara 250Nm i vrid? är det inte närmare 280Nm original i 328:an? Går den igenom besiktningen med M3 kat.? |
|
|
Ja, det stämmer bra att det är 280Nm i vrid orginal. Jag har förlorat vrid o tjänat effekt. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få tillbaka lite vrid. Undrar hur mycket effekt jag kommer förlora om jag sätter på org insug på 328an igen?? Någon som vet kanske? Väldigt tacksam för råd isåfall. 328an gick igenom bes utan nåt problem alls med M3 katt. Men man måste ta lambdasonderna från 328an..... Mvh Petra |
|
|
vore intressant om du mappade bilen och provade att bromsa den igen. Vridet vill man ju inte förlora :( jag föredrar nog vrid före effekt. Blir en 328:a för min del med snart. |
|
|
Snackade med Ts om en mappning men han tyckte att det till att slänga pengarna i sjön.. Att det inte skulle göra någon nytta på min bil. :-( Kommer jag bara på ett sätt att få tillbaka lite vrid gör jag det. Så alla tips är välkomna. Mvh Petra |
|
| sluta trimma 328or och köp en m3a direkt istället? | |
|
328an kostar ca 5000 om året i försäkring medans en m3 kostar 15000 om året!!! Svårt val ?? Nej, inte för mig i allafall. :-) |
|
| skiljer ju lite mellan bilarna också :) | |
| Jo förvisso... Men inte så pass mycket så att det är värt 10000 mer om året :-) | |
|
du har ingen bild på din bil petra? skulle vilja se en tjejkörd bmw =) |
|
| Gå in i min profil o titta.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.