|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min bil frågade jag til försäljare och min min hade nivåreg. Men han så att de inte fanns... Nu börjar det komma olja under stötdämpare bakhöger . Jag tittade på olja och den så ut gul så jag tänkte att det måste vara någon annan.. men idag skulle jag fixa mina bromsar upptäckte någonting frukstansvärt att min bil har någon rör som går in på dämparna bak så om jag gissa rätt har jag nivåreglering på dem??? fy men varifrån kommer den olja och varför är dem gul??? dem ser inte ut som att vara samma som servosystemet??? men i alla fall någon har fyllt på ATF olja som är jätte röd men olja som kommer från dämpare är gul,, min checkkontrol varna inte och bilen känns bra när jag kör... M.V.H Mauricio | |
|
Hej.. Jag har EDC nivåreglering på min bil, frågan är har Mauricio knappar S och P vid ratten? Är den utrustad? Har du också kollat på servot? är den röd eller gul? EDC kopplar tillsammans med servot, alltså samma behållare. Rätta gärna efter om jag har fel? Jag har haft inte ngt problem med EDC, förutom alla 4 har jag bytt. läcker det olja på någon av stötdämparna så ska EDC med S o P knapp slockna.. en per styck kostar cirka 7000 kr.. dyrt men det håller dubbelt längre än vanliga stötdämpare. M5 - forever |
|
|
Jag har inget EDC i min bil, alltså det som jag har är nivåreglera dämpare bak. I min bil finns röd ATF olja i servo behållare men olja som kommer från dämpare är gul...... och mina dämpare har bara en slang som går in!!! M.V:H Mauricio Villasmil |
|
|
vad är för bil vi pratar om ? E34 M5 3.6 li eller 3.8, årsmodell ? ännu bättre chassis-nrts sista 7 siffror/bokstäver för kontroll med ETK:an - M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.