|
|
|
|---|---|
|
Nu får det vara nog med slingrande. Nu är det dags att byta de främre bärarmsbussningarna bak på M3'an. Originalbussningarna höll nära 11 tusen mil med massa bankörning o slalom med rdäck så man kan ju inte klaga på kvaliten :-) Men har någon bytt till något styvare, tex Powerflex? Eller ska jag hålla mig till original? ---- Sen har jag ringt runt för att få pris på arbetet och det är ju inte helt gratis tyvärr :-( Tips någon? /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk | |
|
Jag bytte till nya original på min gamla men ångrar att ja inte testade Powerflex eller andra så om ja vore du skulle ja testa de! Vad ville BMW ha för arbetet? Jag bytte mina själv så de kostade ju inte många kronor med endast nya bussningar. mvh larsson Länk |
|
|
Jag har fått priser mellan 2000 - 2600 för arbetet (för båda sidorna) Problemet är väl att få in de nya bussningarna? /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk |
|
|
Jo de e väl de som är problemet =) Med hjälp av en avdragare så går de ju rätt smidigt dock. På med avdragaren och skruva ur den gamla och sedan pressa in den nya igen (oj va lätt det lät =) ). Iof så ingår väl hjulinställning i ditt pris också så de får man ju tänka på! mvh larsson Länk |
|
|
Nej det är exkl. hjulinställning AFAIK. /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk |
|
|
Jag bytte själv, endast med hjälp av bågfil och skruvstäd och avdragare :-) Pressade ut centrumhylsan på bussningen med avdragare, sedan sågade jag igenom den yttre ringen på bussningen (aluminium, lätt att såga), knackade ur den, pressade i dom nya bussningarna med ett rejält skruvstäd. Allt detta på plats, släppte bara ner bärarmen i framkant. Tog väl 5-6 timmar att göra båda sidor. BMW har uppdaterat bussningarna att antal gånger (enligt verkstaden), dom jag monterade såg helt annorlunda ut än original. Toe-in bak bör justeras efter byte! Hårdare bussningar skulle nog göra gott.. |
|
| Glömde säga: originalbussningarna var billiga! Drygt 100kr/st på Bayrische bilservice GBG. | |
|
Har beställt Powerflex :-) /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk |
|
|
Jag sålde Powerflex busningar till en kille och han verkar vara jätte nöjd... så jag tror att du gjorde ett bra val. ___ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.