AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.309

Prospark trubbel

63
79
635 Turbo
635 CSi -84
Makalös kvalitet dessa Prospark har...
Version 1. Ingen signal till bränslepumpen..
2. Ingen signal till varvräknaren..5-6 tändkabel måste skiftas..
3. efter Viby Racings ombyggnad till Launch Control så funkar bilen pissdåligt??
enligt Viby så var det fel på vaccumet eller tändkablarna eller tändspolen eller spridarna.(konstigt eftersom bilen är i samma raceskick som i V-ås)
Som god kund så felsökte jag självklart det utan någon framgång.
Åkte till kamraten med BMW 528 med Prospark och Turbo och provade hans box.
Bilen gick klockrent igen.
Är det bara jag som har missflax med Propsarken?
Imorgon så åker jag och reklamerar....

mvh

Johan
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Man kan ju tro det har aldrig hört nån med sånna problem

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Jag har alltid haft problem med min launch.
Det märks om jag får problem, ska starta med prospark denna månad någon gång...

63
79
635 Turbo
635 CSi -84
Hepp,
fick låna en ny box som jag skall hem och mappa med de andra värderna.
Det konstiga var att när de testade min box i sin teststation så funkade allt som det skulle?
Petri, jag hörde att du har fixat "kilproblemet" till en permanent lösning.(jag är på min 3:e kil)
Är det något som du vill dela med dig av dina erfarenheter på?

Mvh

Johan
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Har du kört av tre kilar hittils så kommer det tyvärr bara och fortsätta,mitt spår i veven var till slut 5.5 mm brett istället för 5.
Originalmedbringaren ger med sig på invändiga diametern,blir ett par hundradelar större åt det hållet där kilspåret sitter.
Det är för lite gods mellan invändigt och utvändigt där packboxen löper,hålet är 29 och ytterdiametern 42 har jag för mig,så jag svarvade en likadan i rostfritt men med 48mm diameter och köpte en 48mm packbox,på med nya medbringaren och borra och brotcha mitt i 29 diametern,5mm är max som går sen är gängan i vägen,borrade 20 djupt och tog en 5mm borr som jag kapa och knacka i.Jesper har en sån medbringare ligger så fråga han om du kan köpa loss den,annars så duger nog en helt ny original om du stiftar.

/Petri
Lånar tråden lite: Är det någon som kan hjälpa mig med lite småfrågor kring inkopplandet/mappning av prospark?

Just nu klurar jag lite på vad jag ska koppla kabel # 8 (vit) och 9 (svart) som går ur databoxen till?

Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Finns ju ett antal vita kablar,vilka vita har du kopplat in och vart,den svarta kan vara relästyrning för soppapump om du inte kopplat in den än.
Den vita jag tänker på skulle gå till startmotorn...

Den svarta ska gå gå till bränslepumpen som du sa. Tackar!

Prospark är piss. har 2 polare som har rasat motorer p.g.a spridare som inte öppnat med spikningar som följd.

en av dom åker numera dellorto 48:or och har åkt 10,01 / 216kh/h på landskrona i helgen. (svart/gul volvo 745)

ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
är det så dåligt system då ? Jag som hade tänkt att köpa ett sånt !
Vad kostade era system tändning+sprut (kompletta) !

MVH/Niklas
Vart hittar man vanlig -/1 på prosparket? Ska montera APC box som bland annat ska matas med -/1. Tändjorden (-/1) Sköts ju med 2 kablar till tändspolen...

Kan man koppla den till varvräknarutgången? Isf, behöver man effektförstärkare eller går det utan??

Någon som kör med prospark måste väl veta vart -/1 finns...

Eller om varvräknarutgången räcker för att få den signalen, dvs om man behöver varvräknarförstärkare????

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.