|
|
|
|---|---|
|
var och kollade lite på min kära cab idag!!!.... Elelr rättare sagt tänkte jag byta lamdasond för att den får för ja tycker den får för mycket soppa..... men döm av förvånig då ja inte hittar nån!!!... :) ..... SNOPET!!!.... Ingen kat finns heller... Men då hittade jag istället felet till att de går lite konstigt, nämligen att en insugspackning gått väck!!!... Men fans 325:orna utan både kat och lamda???? | |
|
Japp vissa specialmodeller va utan Kat . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
| specialmodeller??? | |
|
Fast vet inte vilka . Men CAB är ju lite special Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Jadu... ja vet inte mycket ja... tro ja måste läsa igenom historiken på bilen lite... den är i och för sig inporterad.... |
|
|
Jag hade kat på min gamla -87:a 325:a Nu har jag två katter =) Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Anglia_106e : 2 kattar = dubbelt så mycket problem som med 1 kat!!!.... ingen katt inget problem!!! Eller???.. :) Hehe... Men vet ingen vad de var för modeller av E30 325 som levererades utan kat????.... Hehe... / Henke |
|
|
1987 var det tillval med kat i Tyskland. Det kostade givetvis extra, men gav skattelättnader. 325i kom för övrigt som 1986 års modell och ersatte då 323i i Tyskland. I Sverige hade vi dock kvar 323i under 1986, eftersom katalysator inte var godkänt (!) här förrän 1987. BMW tyckte inte det var lönt att göra en anpassning av 325i till svenska avagsregler, utan väntade till katalysator blev godkänt i Sverige 1987. 325i kom alltså till Sverige 1987 och då enbart med kat. Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erikw...De var bra att veta!!!!... men om jag nu har en 325 utan Kat då borde väl inte sista bruken på avgasstemet från en vanlig 325 med kat passa.(funderar på att byta den)... Passar en burk från en 323 istället då???... Eller måste man beställa nån spec. tysklandsmodell från BMW???... Aja..... de löser sig nog!! Tack på förhand / henke |
|
|
imporetra en 325 cabbe -87 den hade kat.. !! nu har jag bara skogskatt ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.