|
|
|
|---|---|
|
Någon mer än jag som tycker att bilarna blivit dyrare i Tyskland? Då menar jag inte bara för att DEM blivit dyrare. | |
|
Är nog så att priset stiger i Tyskland. Affärsmän som de flesta bilsäljare är vill de öka marginalen om det går. Men det är också så att bilarna blivit billigare här i Sverige |
|
|
Ja, det tycker jag verkligen. Bilarna kostar lika mycket i Tyskland som i Sverige, bara att det finns mera bilar på den tyska bilmarknaden. Det lönar sig inte att åka ner och importera för att göra vinst. //Schnitzer |
|
|
Köpte min bil för två månader sen av en auktoriserad BMW-handlare i Tyskland. Kollade nu på bmw.de och motsvarande bil kostar ca 5000 DEM mer idag! Märkligt. När kronan dessutom är 5-6 % svagare idag blir ekvationen dålig. Om man hittar en bil specad som man vill ha den i Sverige finns det ingen anledning längre att gå över ån efter vatten. Men skulle jag köpa ännu en privatimporterad bil skulle jag mycket hellre importera den själv än att köpa den i Sverige. Känns säkrare, såvida inte full dokumentation finns. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.