AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
599

Behöver hjälp med dragkroksavmontering till E46

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!
Jag håller på att plocka bort en dragkrok som köparen av vår bil prutade bort. naturligtvis var det mer jobb än jag trodde! frågan är hur elsatsen kopplas in (eller rättare sagt ur....)? det finns ju en stor kontakt i bagageutymmets högra sida, men en kabel ser ut att gå framåt i bilen? efter att ha läst några inlägg hittade via sökfunktionen kan man ana att en kabel ska dras genom hela bilen. stämmer, det, och i så fall var sitter kabeln fast?
sista frågan, är det någon som har originalfästena för kofångaren bak liggande? gärna i Västeråstrakten? skicka ett mail i så fall, det blir lite lurigt att få fast kofångaren med endast eltejp....
tacksam för svar!

Mvh Johan
An
92
Anglia_106e
BMW 740iA -95 TV/Navi
20"
Hur mycket prutade han på den då??

Det är rätt mycket jobb att fixa till hoppas det är värt besväret.
Jag skulle lätt klippa av kablarna så nära som möjligt så att dom inte går att använda dem igen.
Och sen isolerar du kablarna bara.Är man så dum så man prutar bort dargkulan så får man skylla sig själv.

Varför rulla på 19" när det finns 20"
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Håller med Anglia_106e.

Vilken tomte .

Orginalfästen hittar du nog på Kungsåra bilskrot för en billig slant

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Tack för svaren. Jag kanske inte uttryckte mig riktigt klart, jag ska alltså sälja draget komplett efter avmonteringen, så jag vill helst ta bort allt så helt som möjligt. Det är inte så mycket jobb som man kan tro, runt en timmes arbete, och allt är klart förutom en kabel som går framåt i bilen. Vore synd att knipsa den om det inte behövs! Så jag vore tacksam om någon som monterat elsatsen kan berätta vart kablen går! Det är en kabel med 5-6 kablar, som går framåt på h sida i bagageutrymmet, ner under baksätet och vidare framåt.

Mvh Johan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Johan, tror du behöver nya kablar? ring perre. du har numret.
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Glöm nu inte och typa om bilen utan dragkrok.
Så dom letar efter nått om inte finns :))
Ingen vidare prutmån:)) att pruta på en dragkrok den är ju ett stort+ som kostar många kulor att montera hos BMW verkstad.
Priset borde bli högre istället:))) varför, fri tolkning.

///MVH Hasso
Länk

På min e46 touring anslöts en sladd i original elsatsen bakom säkringsdosan i handskfacket och en bakom ljusomkopplaren till vänster om ratten. Ganska trångt och trist att hålla på med.
Om det är samma kofångarfästen till sedan och touring har jag sådana till övers, kan hämtas i Sthlm eller Nyköpingstrakten mot symbolisk summa.

/ T

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

jag fixade detta igår eftermiddag, och det var precis så trångt som du säger. jag valde att klippa i höger tröskel istället för att montera bort elcentralen. var det några speciella kontakter, eller var det bara en klippt kabel med i elsatsen?

mvh Johan
Tyvärr har jag förträngt exakt hur kontakterna såg ut, men tror att det var en liten rund till ljusomkopplaren och en flatstifthona till elcentralen.
Jag fick monteringsinstruktion utskriven hos BMW när jag köpte satsen, fråga om du kan få det också. Borde ju underlätta din försäljning. Om det krånglar kan jag nog leta fram den i garaget och faxa till dig.

/T
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
den gode Hasso har hjälpt mig med den redan, men jag såg inte hur kontakterna såg ut, det var bara det. men det ordnar sig säkert tills jag ska sälja kroken!

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.