|
|
|
|---|---|
|
HEjsan gott folk... så var det dax för en ny fråga ang bultmönster. Det jag vill veta är om ett par fälgar som suttit på en e39 kaross passar på min 88:as e34:a? Jag behöver snabba svar så visa vad ni går för nu...=P Mvh/joel | |
|
Ja det är samma bultmönster men det är en liten större centrumhål i E 39 men med centreringsringar eller lite eltejp går det bra! Pellehbg |
|
|
Bultmönster och ET är rätt, det är bara centrumhålet som skiljer. Du ska INTE använda eltejp!! Det finns centrumringar avsedda för detta. Finns bl a på Mekonomen för en billig penning. Köper du ringar så sitter fälgarna som en keps! :) Ett tips om du kommer att ha kvar E34-hjul till vinterdäcken är att använda kopparpasta, annars fastnar ringarna på navet och måste bändas loss och iochmed detta måste du då köpa nya ringar varje gång du byter fälgar. |
|
|
Tackar för snabba svar.... Var bara lite osäker på om det var samma eller inte, bra att det finns sånna här forum. Hade tidigare en lista som fanns på nätet där man kunde se alla bilmodellers bultmönster,et osv.... men nu har den slutat funka, ingen som har någon fungerande? /joel |
|
|
Bultcirkel etc. Länk Länk |
|
|
Tackar för bra sidor... Har nu inhandlat rondell y(58) fälgar, sitter som en gud.. Mvh/joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.