AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
957

Baslådan Harman/Kardon knäpper ,E-46

i9
19
i95petan
X3 2,0dA, 2011
Min baslåda H/K bak på 330 coupe knäpper/slår igenom på låtar med mycket bas, även fast volymen inte är så hög. Jag har bytt båda högtalarna i baslådan, men det blev ingen förbättring så de är inte spruckna.

BMW Mölndal har rekommenderat mig att lägga filtremsor mellan bakstammen och plastlådan, men det blev ingen förbättring heller. För mig låter det mer som ett elektroniskt fel än ett mekaniskt, så att säga.

Bilen är från juli 2001, importerad från Tyskland. Felet har varit hela tiden jag har ägt bilen, men jag hörde det först att jag kommit hem. Tips?

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Det BMW var inne på var nog det berömda "H/K-rattle", sök på rattle på e46fanatics eller nån annan sida så har du att läsa ett bra tag. Om det inte är det så låter det som om nån högtalarkabel jordar, eller är jag ute och cyklar? Skumt iofs isåfall att det bara är på låtar m mkt bas. Kan kanske vara förstärkaren.

Inte en BMW till...
i95petan:

Vet att robgus(frilansare)hade liknande bekymmer med sin h/k så när han var i stan så testade vi samma låt på min E46 Madonna)på min h/k. Ljudet var perfekt nää:)) men inga problem med att basen skulle slå igenom ialla fall.

Dra ett mejl till robgus tror nämligen att han fick sitt ljud fixat av Bmw kan ha fel men det är värt ett mejl.
i9
19
i95petan
X3 2,0dA, 2011
Tack för svaren.

hur mailar man denna "robgus"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.