|
|
|
|---|---|
david525 |
Jag tänkte mäta upp resistansen i vevaxelgivaren. Vet någon var den sitter? En bild kanske? Jag har Bentley's rep bok, men där står det endast att givaren sitter på främre delen av motorn. Jag har sett någon typ av avlång givare på vänster främre delen av motorn (sett i färdriktning) ganska nära generatorn. Någon som vet? |
| Du menar väl givaren till varvräknaren då sitter den under startmotorn | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vevaxlegivaren är väl den som sitter monterad på bröstkåpan i framkant och läser av mot det kugghjul som är monterat på vevaxeln. checkmeil. ///MVH Hasso Länk |
J.B |
Hasso har rätt ,,var in till BMW för några dagar sen o hörde på en Vevaxalgivare ,,760 kr tror jag deen gick på , satt på topplocket o fram till och fram på kåpan som Hasso sa , jag fick se på en skiss i reservdels bilden.. Min bil har ryckt och endast vis 1500 rpm ,,endast vid det vartalet har den ryckt som ett tok ,,ca 1 mån ,,så jag fick förslag härifrån att det kunde vara den givaren ,,men häromdan så slutade bilen o rycka !!!!! ,,hel knäppt alltså ,,så nu är den som vanligt ! J.B |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
J.B Ett inte ovanligt fel är KAMAXELgivaren på E39, den kan tjuvstanna,gå ryckigt mm. Den sitter på vänster sidan av toppen i framkant. ///MVH Hasso Länk |
david525 |
Okay, vad är en bröstkåpa? Hmm,,jag hittar den inte. Måste jag montera bort delar för att hitta den? Hasso, tack för bilden, men vad föreställer den? Vore tacksam för ytterligare beskrivning. |
|
266 fel tillfällen har jag på min kollades i DIS byter nästa vecka 1500 + jobb 4-5000 totalt... tjyvstannar fem sek efter start... Länk |
|
Den föreställer bröstkåpan (med en del detaljer bla vevaxelgivaren) som sitter längst fram på motorblocket, den döljer kamkedjan med drev. ///MVH Hasso Länk |
david525 |
Jag hittade den, den var jäkligt skitig, även ytan som liger mot kransen. Undrar om det gör att mätningen blir sämre? Var mäter man upp resistansen? Är det i änden av sladden som går till vevaxelgivaren? Dvs, på vänster sida av motorn nånstans (svårt att följa kabeln). Eller plockar man loss givaren och mäter i den ändan? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.