AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
400

byte till m5:a

tjena alla bmw älskare jag har en m3:a 3,0 men har tröttnat lite kanns som jag vill ha en bil med mer tryck i musklerna funderar därför att byta til en m5:a 3,8 är fortfarande dock lite osäker vad tycker ni? någon av er som har haft båda bilarna och kan ge en objektiv jämförelse
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
jag har haft en 3.2 limmo innan!! stor skillnad mer race i e36an.. men brutal kraft i e34. m5 är lite svårare att latja med . men nu saknar jag lilla bilen åker alltid själv
bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
jag har haft en bmw m5-94 en 3,8a om man jämför den mot m3an jag har nu då tycker jag att m5an är lite gubbig samt sämre väghållning!och den gick slöare än gt´n jag har nu!

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
M3:an är snyggare, bättre väghållning, och snabbare.
Dessutom är M5:orna ganska gamla och inte alls så fräsha.
P.g.a. vinterkörning på en del..och många mil.
Men man åker bekvämare i M5:orna...och KAN ha dom som vinterbil..
Du avgör själv givetvis, detta är bara min högst personliga åskit.

Lycka till om du köper en..

///M3
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
fan vad vissa snackar mycket skit .. alla är inte risiga å jag har kollat många risiga m3 som snorungar har kört skiten ur å har inte råd att serva riktigt mvh jocke
Håller med limmo

Finns massor med kanonfin m5or.... Däremot så finns det en hel del riktiga lik m3or. Även M5or.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Man kan nog säga som så att modellen avgör inte skicket. Det finns både m3:or och m5:or i alla möjliga skick.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
bara för man använder en bil på vintern behöver den inte bli i sämre skick än en bil som bara körs på sommaren,allt handlar bara om att sköta den!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.