AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
539

Hur dra lågnivå?

Jag tänkte sätta in en aktiv bas i skuffen på min 328 Coupé E36. Kollade lite snabbt på nedre dörrlisten och såg inte direkt hur den sitter. Tänkte givetvis dra lågnivå från stereon och dölja denna under listen/mattan. Måste finnas många här som gjort detta och kan tipsa om hur man tar loss lister och annat på bästa sätt?
Fr
54
Freddan
325iC -92

Tröskellisterna drar du bara rakt upp. Peta ev samtidigt med en skruvmejsel eller nåt och var lite försiktig! Listerna sitter med vita plastclips, dom har en tendens att gå sönder, men kostar inte många spänn hos din lokala BMW-nasare.
mag
Dra inte ström och signalkablar brevid varandra.

//Magnus
Batteriet sitter ju i bakluckan så det är inga problem. Måste vara en av de enklaste bilarna som finns att installera baslåda i pga det?
mag
Praktiskt :)

//Magnus
Jag drog min lågnivå i mittkonsollen under och sen under mattan. Gick mycket lått och smidigt. Med tungan rätt i munnen och lite j-vlaranamma så blir allt snyggt och bra!

[BMW är inte en bil, det är bil som är en BMW]
Gjorde så också till slut. Var lite jobbigt just efter handbromsen ner under mattan!! Fick tejpa fast första kabeln i en skruvmejsel och trycka igenom. Sen tejpade jag nästa till den jag just fått igenom osv. Men nu är det så fint så =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.