|
|
|
|---|---|
|
när jag åker på lite guppig och gropig väg så klonkar det i bakvagnen i bilen, vet inte vad det kan vara... har en 318 is coupe.. mvh milla "riktiga brudar kör BMW" | |
|
Det är nog bustningarna i bak vagnen det är ett vanligt fel på Bmw min gamla 325ik klonkade vart tyst när jag bytte bustningarna Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
det som är så konstigt är att han som hade bilen innan sa att han bytt dem. |
|
| Kolla övrestödämparfästen mycket vanligt fel på E36:an... | |
| Ämnet med mest inlägg i...bussningar! | |
|
bussningar verkar ju finnas precis överallt!!! =) "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
Hej Yoodina. Jag kan tänka mej att det kan vara främre bärarms bussningen bak. Kolla Länk för lite tips. Bussningen sitter precis framför bakhjulet. Lycka till **Min bil är ett långtids projekt som kommer gå undan** |
|
|
Jag skulle nog satsa på att byta alla bussningar bak till teflon bussningar. Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
| Kolla även momentarmsbussningen, dvs fästat på krängringshämmaren. Tvärgående från sida till sida, ser ut som en lätt bockat rör, i solitt stål 10-15mm i diameter. Kika in under och se vad som ser nytt och fräscht ut, eller förrre ägaren kanske inte har bytt det han säger? vem vet. | |
|
Skulle han ha bytit bussningar skulle det inte klonka. Det är inte bara en bussning det är ju ett par stycken mänga delar som rör sig där bak. Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.