|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
B1: hur är finishen? måste man sprutspackla 2liter först =)?? Pelle persson:hur bra finish är grejorna från RP? vore kul om man kund få lite fason på det.. BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Vad säger SBP? Får man byta ut flyglar/skärmar och dörrar till glasfiber/kolfiber? ///Jesper |
|
|
Tja, jag har racingfinish på min e28a...det ska se bra ut men framför allt funktion före allt i det här fallt vikten. Jag kan ställa mig på skärmen utan att den spricker, och det går tillbaks i ursprungligt läge. Det är de jag kallar bockbart utan att det spricker. Hur mycket har era glasfiber delar landat på i vikt? För det är igentligen det som är de intressanta, eller hur? passform är ok, inga hål är tagna det få man själv fixa till, ytfinshen är ok för min del. Om man vill ha det i utställnings skick (mitt är för racing) så visst är där lite att göra. Ang skrämar huv baklucka, så är det inget problem med sbp ang det. Och jag har fått ok att annvända plast dörrar!Dörrar skulle nog inte jag vilja ha i kolfiber pga hur det beter sig vid en olycka, samt att dom skulle bli hutlöst dyra, en huv som igentligen är en plan yta med några veck (enkel och tillverka) ligger runt 10k i kolfiber och gissningvis så borde en dörr landa på 20-25k att få tillverkad...men om man har tillgång till en enklav så varför inte! |
|
|
Den är bara att slipa av, Och grundlacka... LADDA!!! |
|
|
B1:kan man få ditt nummer? har du icq? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
ICQ 63366653 tel 070-7311407 LADDA!!! |
|
| Är det någon som gör grupp 5 breddning till E30? | |
|
Criss: sluta härmas ;) BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Pelle: Hur mycket vikt spar man genom att byta ut flyglar, motorhuv och baklucka till glasfiber på en 535:a? ///Jesper |
|
| @Ekman. Var får man tag i det? | |
|
delarna väger i plåt 3,5+3,5, 16 och 10kg i plast (endast ett skal) 1+1, 3,5 och 3kg |
|
|
hej hej angående rp glasfiber. jag hade tänkt att beställa huv å backlucka till min 02a,men nu när jag fick höra att han har dålig passform osv.är det någon mer som har haft erfarenhet av rp glasfiber och hans former. skulle gjärna villa veta om det är bra grejor eller bara skit som man måste såga å spackla? |
|
|
Om de är så dålig passform när man får grejjerna så är de ju bara att skicka tillbaka skiten! Bråkar de är de ju bara att säga att man sprider att de har passform som passar apskit.. Mvh Uffe |
|
|
Jonatan: Lennart (02 depån) har oxå glasfiber delar Länk . Fördelen med rp är att han tar inte betalt för att göra pluggen och han ligger någon kr under andra. Jag har monterat dit mina e28 delar på karossen och dom passade utan spackling och massa jox. Sen är det upp till var person om dom vill betala extra för att få en plugg tillverkad för att få en lucka i glasfiber....när den personen som gjuter kan panga i väg 20 lucker till. Iaf jag kommer att gjuta resten av mina delar själv pga 1. Det blir helt enkelt för dyrt att leja bort det. (kan lägga dom timmarna i verkstaden) 2. Det lär det gå åt lite delar...så man behöver byta ut efterhand :-(. 3. Man måste lära sig någon gång ;-) |
|
|
Pelle! Hur har du tänkt att gjuta dörrarna..? Jag går också å fundera på att gjuta dörrar till min 02á..! Förresten så undrar jag om inte du å jag har träffats...Tror det var du som köpte min koppling..! Har du lite bilder på bygget så skickar gjärna dem till mig.Alltid intressant å se andras byggen ;-) Gärna på burbygget bla. (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Jag vill oxå ha bild på din E28 med glasfiber delarna på kan du lägga upp dom eller skicka till mig på ballcallet@hotbrev.com ? Mvh zacka Snart 535 turbo Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| Jonas: Jodå, jag var hemma hos dig i fjor och köpte din koppling. | |
|
klart det ska vara kolfiber, glaset väger massa onödigt.. Huv å skärmar i kol sulle vara fint, kan fixa eget kol, vad skulle priset gå på då till e30?? |
|
|
Kolfiber är porrigt....ingen tvekan om det. Konkuransen mellan tillverkarna är större och priset sjunker. När jag hörde priser, så låg en huv på 10000:-. Även om det är fräckt med kolfiber...så var det inte värt pengarna. (för min del) Och ska man få till den typen av laminat så måste man ha en enklav...så det är inget man bara smäller ihop i verkstan. Men det är klart man kan vaccum gjuta...i en bastu *s* Zacka: ska bara få in dom nya bilderna i burken :-) |
|
|
Jag tar 4500:- för kol huv till E30 och 6200:- till E36 prislista Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.