|
|
|
|---|---|
|
...att det var en M5 E39 -01 gjorde ju inte saken sämre :) På mitt förra jobb arbetar det en kille vars flickväns farsa äger en M5:a och jag har under 3 års tid tjatat på honom att han skall låna bilen av sin svärfar och bjuda mig på min åktur, och igår var äntligen stunden kommen.... Killen ringer och säger att jag skall komma ner till jobbet, jag studsar in i min E30 fort som s*tan (jag börjar ana vad som är på gång) När jag kommer inputtrandes med min lilla E30 så är det varken M5a eller han där, jag blir djupt besviken och ringer honom och han svarar och säger att han är på väg ner (han skulle bara hämta en "sak" först.) (undrar vad det var för sa) Det dröjer inte länge förrens jag hör ett underbart vrål och där är den... ... jag blir helt förstelnad i hela kroppen..... han åker fram till mig och vevar ner den lätt tonade rutan och säger -hej..... Det ända jag får ur mig är -.....den...den...de..den är blå :) Han skrattar bara och säger -hoppa in nu! Jag var bara tvungen att gå ett varv runt bilen och dregla lite innan jag hoppar in och det var nog dom bredaste bakdäck jag någon sin sett på en bil.... 275x18"!!!!! sen tittade jag på min egen bil och då såg ju mina 205:or ut som cyckeldäck... Jag hoppar in i bilen (monstret) och han åker i väg lite lungt och ut på motorvägen och gasar lite lätt dock inte så hårt (jag undrar varvför han inte trycker fullt) han svarar inte på min fråga... Det är helt tyst i bilen för några minuter tills han har svängt av motor vägen och in på en liten mindre väg.... då början han prata om lite olika funktioner och sånt där skoj sedan helt plötsligt stannar han bilen och ber mig kliva ut???? -va? säger jag. och kliver ur bilen, han tar ut nycklarna och kliver också ut och går runt bilen till min sida, ger mig nyckeln och säger -En sån här bil måste man upplever man som bäst när man kör den... jag skriker av glädje och hoppar genast in vid ratten startar bilen, killen säger -lek nu av dig ordentligt men ta det nu lungt... jag hör inte vad han säger för jag är i fullgång med att justera stolen, stänga av antispinnen och sätta på sport läget.... Jag vet inte var det var som flög i mig men alltid innan man börjar gasa hårt med en bil ås är det ju bra att lära känna denlite innan (det gör jag alltid) fast det blev inte så den här gången.. Jag petar i ettan kör iväg lite lungt och ungefär vid 3000rpm så fäller jag gaspedalen ner i golvet..... Satan... varvstoppet kom fortare än vad det gör på min E30 ;) i med tvåan och så vidare... Denna bilen är u hrlt sjuk tänker jag killen jämte sitter och skriker av rädsla (ganska förståligt, han kör själv en landrover defender och den gör nog inte mer än hundra) efter att ha vant sig lite vid bilen så frågade jag honom om han hade något emot om det råkade gå åt lite gummi, han svarade -det är lungt jag sa ju att du fick leka.... Jag testade lite att trycka på lite på ettan när jag skulle ut på en större väg och jäklar vad den kastade ut fint med bakänden, det som förvånade mig mest var vilken kontroll man hade när man ställde upp den... Killen skrek som en stucken gris varenda gång det släppte lite :) Sen åkte jag ut på en större väg och gjorde några om körningar, låg bakom en bil och puttrade på 6an och sedan i med 3an i 100km/h och trampade plattan i mattan, i med 4an och fortsatte gasa sen var det dax att bromsa men innan jag gjorde det så kollade jag på mätarna... 200Km/h på 4 an!!!!! Jag körde denna bilen i 1timma och 30 minuter men det kändes som 10 minuter ungefär... Nu till slutbetyget: Om jag hade en sån här bil så skulle jag nog inte ha mitt körkort särskilt länge till, detta är ingen bil det är ett monster... detta var det roligaste jag har gjort i hela mitt liv, jag skullle offra allt för att få köra en M5a igen... Hur är E34an M5 3.6 i jämförelse med denna... för en E39 lär man ju inte ha råd med förrens man går i pension typ... Jag vill tacka Killen och hans svärfar för att dom lät min dröm gå i uppfyllelse... | |
|
Oj! Grattis! :) -- fjalar |
|
|
Tack! Jag kan också tilläga att jag studerade denna väldigt noga innan jag körde bilen Länk |
|
|
hmmm, inte utan att man blir lite sugen du skriver bra... Länk |
|
| Det hoppar och sprätter lite fortfarande i benen :) | |
|
E34 har helt annan karaktär, lite roligare i kurvorna kanske där E39 känns lite tung. Dock har E39 M5 ett otroligt vrid över hela registret och slutar itne acca riktigt bra förrän 280 km/h. Riktigt fin bil. Du kan ju tänka dig den motorn i en Z4 ;) Länk Länk |
|
| Tack Gustav... | |
|
hehe vet hur det känns, det är en underbar bil! Även om min provtur var betydligt kortare än din, och jag tog det BETYDLIGT lugnare, så anar man potentialen, som fick upplevas med ägaren bakom ratten (Tack Anders :))). Jag har nämligen för vana att vara väldigt försiktig med andras lekasker ;-) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
| jo jag också men han sa -lek av dig nu :) + att en M5:a bör tåla lite :) | |
|
Grattis dj wasp.. Jo jag har också haft lyckan och få åka i en sådan bil MMMMM5. Man blir lätt fartblind hehehe. Vi fick provköra från ksbil du vet väl säkert vem killen är som säljer bilar på haga industriområde. Grattis en engång.. |
|
| Dom enda e39or jag kört är 523or=( fina bilar men tänk en med M5 motorn huh rysningar. Blotta anblicken gör mig stel av beundran, och att sen höra den mullra i väg får en nästan att gråta. | |
| har också haft nöjet att ratta en 00:as M5 under rätt många mil..känns helt ok faktiskt :o) men inte rejsade jag som deejay direkt..men det är maffigt när antispinnlampan blinkar på trean! | |
| Antispinn lampan blinkade inte på den jag körde... Den lyste bara konstant tillsammans med en varningstriangel :) | |
|
Ja... det är en helt underbar bil... det kan man inte sticka understolen med... Det är synd att dom inte fins i touring... då hade jag köpt en sådan i stället... ___ |
|
|
M5 kombi hmmm Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.