|
|
|
|---|---|
|
BMW 325 -87 Mina postionsljus och bromsljus funkar inte, har haft problem en längre tid med att säkringen som styr kupéfläkten och en del av bakljusen löser ut efter ett tag. Snackade med en gammal volvo-mek som tyckte att jag skulle köra med en 15 amp.säkring istället för 7,5 amp. Eftersom fläkt och andra elslukande grejer drar mer ström ju äldre de blir. Det funkade ett tag tills det börja lukta lite bränt och säkringen gick igen. sen dess går den hela tiden och varken bromsljus eller positionsljus fungerar.. Är detta vanligt förbilmodellen eller är det nån annan som har haft liknande problem? Kul med elfel.... | |
|
Skulle inte köra 15 ampere säkring bara så där. Det kan lätt sluta i "grillad" bil. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Hej ! Inte vanligt med elfel på din bil . Lita aldrig på en Volvomek för i dom bilarna kan man göra vad som helst utan att det händer allt för mycke . Låter riktigt farlig det där med uppsäkringen till 15 amp. Du bör nog kolla upp kablarna med en summer eller nått nu. Och köra en elfelssökning Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Jag skulle nog försöka med att koppla bort en sak i taget för att se vad som händer. T.ex. dra en egen provisorisk kabel från batteriet och en hängsäkring via en strömbrytare till kupefläkten. Lossa den rätta kabeln och isolera ändarna. Prova att köra så ett tag se om det blir bättre. Kom bara ihåg att slå av fläkten varje gång. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.