AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
627

"Dbilas Dynamic" chip, är det nån som provat såna?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag ska troligtvis köpa ett sånt till min gamla E28 M535i. Och jag undrar om det är vettiga grejor.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Är det ingen som vet nåt alls om dessa chip???

MVH Morgan.

Länk
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Dom är väl som alla andra chip.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Vadå som alla andra chip??? Jag har hört att t e x Superchip är uruselt. Och jag har hört bra om andra, men jag har aldrig hört talas om dessa chip.

MVH Morgan.

Länk
ett chip är ett chip ialla lägen sportavgas ger mer effekt...

Miit tips köp inget chips, till en sugmotor..
Bortkastade pengar...

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Men det ska i ett extractorgrenrör, sportsystem, fullflödesfilter i boxen och lite annat småpill. Så då tycker i alla fall jag att ett chip verkar vara en hygglig investering. Om det så ger 2-3 hk så är det ok.

MVH Morgan.

Länk
Prov unichip. Du får en extra box inkopplad på orginal kabelhärva och så mappar dom bilen på "rullandelandsväg", tycker det borde vara den bästa formen av elektronisk trimning om man inte hellt byter sprut. Kommer tyvär inte i håg vilken firma man ska vända sig till. Jag har för mig att det inte var allt för dyrt heller, 7000- 8000 ungefär.

Mvh Patrik
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
UNICHIP

www.tsmotor.com

5095 spänn.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
köp en turbo begagnad....

Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag har redan turbokonverterat en bil från noll. Men nu är jag fast inställd på att chippa. Funkar det inge bra så slänger jag det. Och dom riktiga planerna är kompressor.

MVH Morgan.

Länk
kasta bort pengarna på ett UNICHIP isåf. de flesta "färdiga" chip man köper från ex. itsfun osv är optimerade på kanske en std. bil, sen bränns det ut på det vi kallar chip och säljs, varje motor i sig är individuell med sina diverse ändringar förutom chippet då, det kan man knappt få ut maxeffekt på, bättre då mappa och få inställningar just efter din (CARPIMPS) bil

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Ett billigt chip kan vara ide även om man lägger till unichip sen.
Eftersom unichip inte kan påverka varvtalsstoppet så kan chippet vara enklaste sättet att få det höjt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.