|
|
|
|---|---|
BIMMER |
Hur vet man att man har tillräckligt stor ic?? kanske kan få mer effekt om jag byter till en större?? |
|
Sätt en tempmätare mellan spjällhuset och tryckslangen (inne i röret) det räcker med en digital mätare för innomhus utomhus bruk 60kr på biltema! Du kan vara nöjd om du hamnar kring 30-45 grader c. Du kan även koppla förbi förvärmningen på spjällhuset. |
|
BIMMER |
Okej ska testa , så låt säja har jag över 50-60 grader C så måste jag byte till en större ..... |
|
Över 40grader ska du väll helst inte ha va... jag mäter ca 25 vid normal körning, och ca 35grader vi hård körning Min bil!! Länk |
|
BIMMER |
helt okej ic du har limmet.... var har du köpt den ? okej ska skaffa en temp mätare o mäta så jag har mellan 25 o 35 då annars byter jag ic , jag har Seidl stra flash m front så man nog fälla in en rätt stor ic bakom den....vet i.o.f.s om min ic är för liten nån specialbyggd rätt liten( jämfört med limmets :) ....) hur mycket effekt kan man tappa om luften är för varn låt säja att man har 40-50 grader C ....? limmet vad laddar du?? din bil ser bra fin ut ... |
|
Jag hade över 60 grader med en Volvo 740 IC...... :-/ Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.