|
|
|
|---|---|
| MIn 323E21a har blivit väckt efter ca 10 månaders sömn, problemet är att den har alltid varvat lätt över 6000rpm utan att knappt mattas. JAg har kört ett 10-tal mil med bilen efter att den stått stilla under en längre tid och därför tagit det lugnt i början, men när jag väl skulle dra ur den på 2ans växel så mer eller mindre avstannade bilen vid 5500rpm, inget mer hände...vad kan detta bero på? | |
| Länk | |
| Ok tackar, jo det är ju mycket möjligt och jag vet att jag aldrig riktigt fick ordning på den efter kamremsbytet. Men nu är det såhär att tändningen kan ju knappast ha ställt om sig själv under den tid bilen stod stilla? Innan jag ställde av bilen drog den till 6000rpm utan att mattas nämnvärt men inte nu...förresten när jag tänker så drog bilen först bara till 5000rpm på 4ans växel och vägrade gå över 180km/h men vid nästa försök på 2ans växel så drog den till 5500rpm..kanske blir det bättre och bättre och avställningen resulterat i igensättning och skit i motorn?? | |
|
Kan ju hända att du måste bränna ur motorn efter avställningen. Visst sitter varvstoppet på rotorn i din bil ??? skulle kunna vara den. |
|
D-diddy |
kanske inte får tillräckligt med soppa. Bensin är ju färskvara så den kanske är dålig, eller så har du fullt bränslefilter.. Kanske?? David |
svintoleffe |
Det kan även vara fjädern på rotorn som so har bliv trött, då går den in och varvstoppar. Leffe |
| Det där med rotorn låter rimligt, jag hade problem med den förut dvs jag lyckades inte trycka ner den tillräckligt och bilen misstände..jag slet en hel del i den då och fjädern kan blivit dålig. Bränslefiltret är mindre än 1000mil gamalt och bör ej spöka antar jag, men hur är det med bränslepumpen då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.