AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
943

60/40 sänkning

Ro
4
Roggaz
320d -09
Hej!

Ska köpa en väghållningssats till min 525 tds touring men vet ej vilken sänkning jag skall ha, fungerar på 40/40 eller 60/40, är det någon som har några bilder på bilar med endera 40/40 eller 60/40 sänkning?

/Roger
Länk

Min bil med 17" och 60/40 sänkning. Jag tycker nog att det blev lite för lågt bak, det ser skumt ut med 40 mm. Dessutom ficka jag bearbeta skärmarna för att 10" fälgar med 255:or inte skulle ta i. Skulle jag handla idag så skulle jag välja en 60/20 sänkning istället. Fram däremot blev det bra med 60 mm tycker jag, det krävs lite för att få bort jeepstuket fram.
Bilen står lägre med höger bakhjul i gräset på bilden, så den sjunker nog ner någon cm till fram om den står plant.
di
35
diapeee
alpina b10 -91
Greenberg: jag tänkte köpa samma fälgar som du har på bilen men 18" min 520 är inte sänkt men tror du att dom kommer att ta i? specielt där bak (10" 265) borde jag skaffa 17" som du?
ser oxå rätt fet ut. . .
Mina fälgar är nersvarvade 2 mm + att innerkanten på skärmen är kapad, nu får jag in pekfingret mellan däck och skärm, inte mycket mer! 265 kan funka om du inte sänker lika hårt som jag gjorde + eventuell nedsvarvning (Mer än 2 mm var inte lämpligt enligt fälgproffs...) Valsa eller kapa skärmarna är nog ett måste oavsett vilken dimension du kör med på 10" rondell, offset på fälgarna är 15, vilket passar bättre på E39 som har bredare hjulhus än E34. Själva diametern på däck o fälg skiljer väl sig inte så mycket mellan 17-18 255/265 -40 så det kan nog gå med 18" också. Om du inte fixar bilen så den blir stenhård i originalhöjd bak så måste du bearbeta skärmen hur som helst om du vill ha in 10" rondellfälg bak.
min bil är sänkt 40/10 (blå hr). Har 17*10 bak. Det gick bra när jag hade på 255:or, men när jag gick upp till 265:or blev jag tvungen att valsa skärmarna. .Jag har 40 profil.
Jag har visserligen E39 men jag har också 60/40 sänkning... på 9x19" bak på 275. Jag fick valsa... men det var allt (är det någon som vill ha bilden så maila). Jag tycker personligen att 10" är lite brett på en fälg som man bara ska ah 255 på.

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.