|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem att finna stötdämpare till min 535 sedan -97 Behöver därför gå vidare och söka på bilskrotar i Tyskland. Webadresser eller telnr är mycke värda!! Snälla hjälp!!!!!!! //Desperat | |
Scheckheft |
Hej, sök på webben efter Schrottplatz, Autoverwertung, Altautoverwertung, Teileverwertung eller Autoteile. Liten länksamling finns här: Länk Stötdämparna till din bil borde dock finnas hos BMW handlare. Det är väl sammma dämpare som hos en 540. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Det är nivåreglage, alltså luftdämpare. De är tydligen omöjliga att få tag på, har kollat med BMW-handlare och med de flesta bilskrotar i Sverige. Ingen har dem!! Enl BMW-handlare så är det någe strul med leverantörerna. De är tillverkas tydligen inte förnärvarande... Jag är i stort behov av hjälp! |
|
| Har du försökt med firmor som bara jobbar med stötdämpare tex den välkända i örebro Länk | |
|
Ja, jag har provat där. Men tack ändå. Kom jättegärna med mer förslag, för nu börjar jag bli smått tokig på detta...... Bilen har stått i 6 veckor nu!! |
|
|
En bmw anställd sade till mig att bmw är SKYLDIGA att hålla med reservdelar i exakt 20 års tid från tillverkningsdatum av bilen. Är det så bör väll bmw själva hjälpa till att hitta/legotillverka detn del du behöver ? tror ju inte han ljög om 20 år... men kanske missuppfattning. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Skyldig är väl inte sant,däremot så kan BMW ha som policy att dom skall hålla delarna i produktion så länge. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.