|
|
|
|---|---|
|
Om man vill blankpolaera en fälgkant el liknande hur ska man då gå tillväga? Vill testa detta själv så alla tips är vällkomna! Tack på förhansd gott folk! 12 tums ratt e MANLIGT :) | |
|
Autosol kan du ginda med men det tar bra lång tid ska du veta. Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
| Jag lämnade in mina fälgar på Intera Sverige AB (www.intera-sverige.se) för riktning och just detta - blankpoering av all utom ekrarna som är lackade. Jag hämtar dem i morgon. Kontakta dem så kanske du kan få några goda råd. Mina skulle dom svarva - polera & klarlacka. | |
|
hejsan, jag pajjade mina fälgar totalt när jag efter motorhaveri var tvungen att låta bilen stå utan att jag tvättat av fäljarna. Gör såhär för att ta bort klarlack eller färg. slipa ner med smilepapp 400 när du kommit ner till ytan du vill polera ta smilepapp 800 tills du får en fin yta, sen går du på med smilepappa 1000 och sedan smilepapp 1500 sedan svinto och slutligen massa putsande med autosol... smilepappa använder du med mkt vatten liksom med svinton. många timmars jobb men de blri bra. sen lackar du med klarlack el. låter det vara utan men då måste du putsa då och då eftersom aluminium "ärgar" snabbt.. såhär gjorde jag Länk själv e jag asnöjd men la ca 8-10 timmar per fälg och det är JOBBIGT... |
|
|
Är bilden till vänster efter att bilen stått, eller innan du polerade?? Dom är otroligt snygga på den högra bilden iallafall. Klarlack är relativt enkelt att lägga på själv, aldrahelst om man har splitfälgar.. Kan inte tänka mig att det skulle kosta så mycket att lämna in för lack heller efterssom du nästa gjort allt förarbete. Så slipper du göra om poleringen varje år.. Vad är smilepapp?? nåt speciellt märke av våtslip kanske? vart hittar man det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.