AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
618

Vad är detta för kopia?

Ne, fy och skäms Mercedes och "Smart" att kopiera Z3 Coupé, tydligen är det fler som tycker den är snygg !
Länk
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Oj, av alla "liknande" bilar, och kopior av olika bilmodeller måste jag säga att denna tog priset.

Kopiering rakt av, kolla bara sidorutorna bak, man funderar ju på om dom använde samma mallar?

Och om dom tror dom kan gardera sig med ett utblås i mitten i stället har dom fel.

Nätack, det luktar kopiering rakt av. Från ett mindre "smart" bilföretag enligt min åsikt.
BBrahme
Alla kopiera alla så det är inget nytt Skulle gärna köpa en sådan gillar utseendet - faktiskt bättre än Z
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Jag måste vara blind, för den likheten går mig rakt förbi. Den ser lika mycket ut som en Z3 som Z3 liknar Jaguar E-type coupe (hmm, är det BMW som börjat kopiera Jaguar tro? Skäms BMW, kopiera en fyrtio år gammal design.) Sidorutorna bak är ju trekantiga medans de på Z3 snarare är fyrkantiga.
Kopia eller inte.... V6 biturbo... skapligt cool bil måste jag säga... man skulle bli skapligt förvånad om man låg och drog med en sådan...

___
BMW eller inte, jag tycker den verkar helball!!

Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten.
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Man börjar ju fundera på hur mkt jobb dom lägger ner för att tillverka 10! bilar..
Dom lär ju inte vara billiga...

___
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Säger som Rallyräcer...
"BMW eller inte, jag tycker den verkar helball!!"
chrille70
Jag har aldrig riktigt gillat designen på Z3 Coupé, men i jämförelse med Smarten så är den en riktig skönhet. Jag tycker den (Smart, alltså) ser ut som en Corgi Toy-bil, ett rent skämt på alla sätt och vis.

Den lär nog vara ganska rolig att köra, men det skulle aldrig falla mig in att visa mig "på stan" i en sån där fulbil. Möjligtvis med lösnäsa och keps med öronlappar...

Mvh Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.