|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det kan vara packningen eller något annat fel när: Tempen går upp och vattan försvinner endast vid varvtal över 4500 rpm . Det går att köra 50-100 mil i150km/h ibland mer. Utan att vattnet försvinner. Någon som vet vad det skulle kosta att fixa och vad det beror på??? Hornet | |
320racer |
ingen olja i expansionstanken....? |
|
Vill inte gör dig besviken men det låter som toppen har gått. Har haft liknande problem med min 316. Bilen tog lite vatten då och då. På vintern blåste hela systemet ut, trodde det var en ispropp men det visade sig att topplocket fått sig en törn... Planing och byte av packning = dyrt. Att vattnet försvinner behöver inte nödvändigtvis visa sig som "mjölk" i oljan. Nyare olja absorberar vatten och den gamla klassiska mjölkiga konsistensen i oljelocket behöver inte visa sig. Kolla expansionskärlet om det kommit in olja där? Visar sig som lite skum/gegga på ytan. Även om du gör en provtryckning och den inte visar på något kan toppen har flugit i alla fall. Jag prövade och bytte en stos som sitter mellan torpedväggen och motorn som tydligen skall kunna läka kylarvätska men icke... jag hade dock så tur att min försäkring täckte 40% av kostnaderan i a fall... |
|
|
Varva lite och kolla efter vitrök=ånga ur avgasröret Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.