|
|
|
|---|---|
|
Var ute hos en handlare idag och spanade på en e23 735ia -83 med 22 000 miil på mätaren, bilen har AC, ABS, elhissar, ellucka och farthållare, det mesta verkar fungera(det bästa)), (det sämsta)ganska mkt rök i tak och stolar, lite rost, fjäderskålar fram måsta bytas, höger bromsrör bak måste bytas, och det värsta av allt är att när motorn går låter det som ett läckage i avgassystemet(kan vara dyrt?). Men jag vet mer när jag har provkört bilen imorgon. Nån som vet vad byte av fjädserskålar och bromsrör(1) går på, Speedy är väl billiga och bra! Ni som är intresserade av e23, vad hade btalat för ovanstående bil(om avgassystemet hade varit ok! mvh glidarn e30 | |
|
Glidarn, det verkar som om många e23 läcker melllan 1:a och 2:a dämpen. I vilket fall som helst så är inte original avgasrör så dyrt. Bakre dämp ca 1500 (från BMW stockholm) och mellandämp ungefär samma. Ska byta båda dessa på min bil när jag får lön för det läcker.... Lycka till med köpet och hör av dig om du har frågor! |
|
|
dalmgren- det stämmer det du säger, för det verkar läcka ganska långt fram! Har kollat på mekonomen och deras priser var ganska svettiga, minst det dubbla till 735i, men om det är så billgt som du säger då är bilen snart hemma! ska glida ut och provköra skönheten nu. mvh glidarn e30 |
|
| Vart det något köp då glidarn? | |
| Köp och bygg eget.. lär bli billigare, fast nu vet ju inte jag om du kannske lider av orginal fetish :) | |
|
jaha dalmgren blir de nåt mekande i helgen eller :) /rexx www.ppracing.info Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Jadu Pasi, beror lite på om jag hinner få alla delarna i tid. | |
|
dalmgren: jo det blev ett köp, nä snarare ett byte 320 i med skavanker mot 735ia med lite skavanker där oxå, men ingenting som inte går att fixa mvh glidarn e30 |
|
| Hittade kvittor på avgassystemet till min 728i, det byttes för 2år sedan och då gick själva systemet på 6000:-. Jag har hört att främre burken sänker effekten en del, pga utformingen, "men å andra sidan så ska inte en sjua låta som en raggar volvo utan sväva fram i tysthet"...eller så närma man kan komma iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.