|
|
|
|---|---|
Pontus Fritsche |
Tacksam för svar Pontus |
|
Hej Pontus ! De passar från E 39 till E 34 men de passar inte åt andra hålet då centrumhålet är lite mindre på E 34! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja men du MÅSTE!! använda centreringsringar, annars får du till nästan 100% vibbrationer och obalans, E39 fälgarna har större centrumhål och då blir det ingen centrering på navet. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja det stämmer o har man inga centreringsringar så fåpr man ta lite eltejp runt centrum*L* Pellehbg |
|
Pontus Fritsche |
Många tack.. Pontus Pontus |
| Har själv nyligen köpt ett par fälgar som suttit på E39 till min E34. Har fått vibrationer över 80 km/h och mellan 30-40 km/h så känns de som om däcken e ovala....kan de behövas centrumringar? Jag va på gummigubben i göteborg och kollade detta, men enligt dem så skulle de inte behövas. (De verkade dock ganska oseriösa på de stället). Hur tunna centrumringar finns de? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ska finnas ringar som är till för ändamålet, övrigt se ovan. ///MVH Hasso Länk |
|
Centreringsringar är ett måste! Speicalfälgar artnr 0741725 (74,1 mm 72,5 mm). Länk Amring/Däckimporten på Walckesgatan 4 (vid Slakthuset) har ringar, kostar inte många tior. Jag köpte där förra året. Deras hemsida: Länk Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Centrumringar finns även hos Mekonomen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.